Budapest turizmusmarketingje és desztinációmarketing elemzése

Tóth Csaba Mihály (2024) Budapest turizmusmarketingje és desztinációmarketing elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Budapest turizmusmarketingje és desztinációmarketing elemzlése.pdf] PDF
Budapest turizmusmarketingje és desztinációmarketing elemzlése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Tóth Csaba Mihály.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Tóth Csaba Mihály.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (211kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_TóthCsabaMihály_SarkadiKatalin.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_TóthCsabaMihály_SarkadiKatalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (196kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája Budapest, mint európai főváros turizmusmarketingjének elemzése. A város alapköveinek, valódi erősségeinek, valamint gyengeségeinek (gyengeségek, mint kiaknázatlan lehetőségek és olyan egyéb adottság amire nincs elég figyelem vagy pénz fordítva) feltárása után egy rövid és egy közép távú stratégiát szeretnék felállítani a város számára, majd ezt egy kérdőív segítségével visszamérni, visszaigazolni, hogy a valóságban ezek a stratégiák és ötletek mennyire lehetnének sikeresek. Az alap témához való kötődésemhez, mint desztinációmarketing és turizmusmarketing az amerikai utazásaim adták meg az alapot, egyetemi tanulmányaim mellett. 2022-ben utaztam először egy nyári diákprogram keretében az államokba, ezen belül Coloradoba. Egy mindössze kétezer fős, Telluride nevű kisvárosban laktam és dolgoztam három hónapon keresztül, felszolgálóként. Maga a város háromezerkétszáz méter magasan található a hegyek között. Ez mind csak azért volt érdekes számomra, mert az ország minden területéről jártak oda emberek. A nyáron jóga, ballon, autós, gomba és még rengeteg féle fesztivált tartottak, amelyek hatalmas tömegeket vonzottak. Ezeket látva kezdtem el gondolkozni, hogy mi van itt, amit ennyire szeretnek az emberek, hogy átutazzák az egész országot és hosszú órákat vezessenek, hogy eljöjjenek egy hétvégi fesztiválra. Egyre jobban érdekelni kezdett a dolog szakmailag, hogy hogy építették fel ezt az egészet, milyen marketingkommunikációs eszközöket használnak és azokat hol és hogy használják ennyire jól? Vajon mi a titok és a népszerűség kulcsa? Ezekhez a gondolatokhoz csatlakoztak a vendégekkel való beszélgetéseim, melyekben felmerült a kérdés, hogy honnan jöttem. Ezekből egyértelműen kirajzolódott egy kép előttem, hogy aki már járt Európában az amerikaiak közül, az egyértelműen ismerte és tudta hol van Budapest és azt is mindig nagyon pozitív véleménnyel hozzátették, hogy az egyik kedvenc városuk Európán belül. Ekkor kezdtem el azon gondolkozni először, hogy valójában a saját fővárosom is felveti azokat a kérdéseket, mint Telluride. Mitől ilyen népszerű? Mi az, ami igazából vonzza az embereket? Mik a preferenciák manapság?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Budapest, desztináció, marketing, turista, turizmus
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:24
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet