A budapesti luxusszállodák közösségi média jelenléte és annak hatása a vendégek szállodafoglalási döntéshozatalára

Schmidt Nicole (2024) A budapesti luxusszállodák közösségi média jelenléte és annak hatása a vendégek szállodafoglalási döntéshozatalára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Schmidt Nicole_GADTWM.pdf] PDF
Szakdolgozat_Schmidt Nicole_GADTWM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat bírálat_Bsc_Schmidt Nicole_HM.pdf] PDF
Szakdolgozat bírálat_Bsc_Schmidt Nicole_HM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (159kB)
[thumbnail of Szakdolgozat_biralat_Schmidt_Nicole_LR.pdf] PDF
Szakdolgozat_biralat_Schmidt_Nicole_LR.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (149kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja a budapesti luxusszállodák közösségi média jelenlétének vizsgálata és annak hatása a vendégek szállodafoglalási döntéseire. A kutatás a közösségi média jelentőségét elemzi a szállodai marketingben. A kutatási módszerek között, a szekunder kutatás mellett, primer kutatásokat is alkalmaztam: három budapesti luxusszálloda marketingcsapatának mélyinterjúit, valamint egy kérdőíves felmérést, amely a vendégek közösségi média használati szokásaira és preferenciáira fókuszált. Az elemzések rámutattak arra, hogy a közösségi média nem csupán kommunikációs eszköz, hanem stratégiai jelentőségű platform a vendégkapcsolatok építésében, a márkahűség erősítésében és a foglalások ösztönzésében. A szakdolgozat eredményei hangsúlyozzák a hitelesség, az érzelmi kapcsolatok és a folyamatos innováció fontosságát, valamint a mérőszámok nyomon követésének szerepét. Ezek az elemek nagyon fontosak a szállodák számára, hogy kiemelkedjen a versenytársak közül és fenntartsák relevanciájukat az egyre dinamikusabb digitális környezetben. A kutatás során gyűjtött adatok és megállapítások értékes iránymutatást nyújtanak a szállodák számára a közösségi média stratégiák tervezéséhez és fejlesztéséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, marketing, marketingstratégiák, online marketing, szállodák
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:24
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet