Az influencerek megítélése a vendéglátás-marketingben

Mecseki Flóra Csenge (2024) Az influencerek megítélése a vendéglátás-marketingben. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_MKGI6B.pdf] PDF
Szakdolgozat_MKGI6B.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of 241219_MecsekiFlóraCsenge_Bírálat_DJ.pdf] PDF
241219_MecsekiFlóraCsenge_Bírálat_DJ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (196kB)
[thumbnail of Mecseki Flóra opponens Kóródi Márta.pdf] PDF
Mecseki Flóra opponens Kóródi Márta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (238kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom célja a gasztro-influencer tartalmak hatásainak elemzése volt. A vizsgált tartalmak alapján megállapítható, hogy a szabadidős programajánlók népszerűsége kiemelkedő, míg az étteremajánlók ezektől kissé elmaradva keltik fel a fogyasztók figyelmét. A fizetett tartalmak aránya nem befolyásolta negatívan a követői elköteleződést. Kérdőíves kutatásom során kiderült, hogy a generációk közösségimédia-használati szokásai eltérnek, de a Facebook és az Instagram dominanciája közös. Az influencerek iránti általános bizalom alacsony, de a reklámmentes tartalmak hitelesebbnek minősülnek a fogyasztók körében. A gasztronómiai témájú posztok közül a receptek és főzési tippek a legnépszerűbbek, a gasztro-influencerek befolyásoló ereje pedig generációnként változik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, közösségi média, online marketing, vendéglátás, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:24
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet