Influencer Marketing in the beauty and Lifestyle Industry on TikTok and Instagram

Hamikus Renáta (2024) Influencer Marketing in the beauty and Lifestyle Industry on TikTok and Instagram. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Renata Hamikus Influencer marketing edited.docx (3).pdf] PDF
Renata Hamikus Influencer marketing edited.docx (3).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (962kB)
[thumbnail of Renata Hamikus.pdf] PDF
Renata Hamikus.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (101kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Hamikus_Renáta_Kovács_A.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Hamikus_Renáta_Kovács_A.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (183kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis explores the role of influencer marketing within the beauty and lifestyle industries, focusing on two of the most relevant platforms today: TikTok and Instagram. It examines how these platforms enable brands to connect with consumers through authentic and engaging content, shaping consumer behavior and driving purchasing decisions. The study highlights the evolution of marketing strategies from traditional approaches to digital methods, underscoring the power of social media in fostering real-time interactions, building brand trust, and creating meaningful connections between influencers and audiences.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: beauty industry, influencer marketing, Instagram, online marketing, Social media, social media trends
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:24
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet