A márkázás és márkahűség szerepe a fogyasztói döntéshozatalban

Szabó Csaba (2024) A márkázás és márkahűség szerepe a fogyasztói döntéshozatalban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdoga Végleges.pdf] PDF
Szakdoga Végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (686kB)
[thumbnail of KM FOSZK bírálati lap DR - Szabó Csaba.pdf] PDF
KM FOSZK bírálati lap DR - Szabó Csaba.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (239kB)

Absztrakt (kivonat)

Ebben a szakdolgozatban bemutatom a Márkák kialakulásának folyamatát, ezeknek a jelentőségét a mai üzleti világban, az irántuk kialakuló hűséget a fogyasztókra nézve, és kulcsfontosságát annak, hogy a márkakiépítés miért is nélkülözhetetlen a vállalatok számára. Célom ezzel a szakdolgozattal az, hogy kutatásaimmal és tanulmányokkal feltárjam azt, hogy milyen módon hat a márka és a márkahűség a fogyasztói döntésekre, és a vállalatok hogyan tudják hasznosítani ezeket a döntéseket, hogyan lehetnek képesek ezekkel az adatokkal előnyt és sikert szerezni, a piacon egy magasabb pozíciót elérve. Fontos megérteni, márkahűség szempontjából, hogy milyen döntéseket hoznak a fogyasztók, amikor a termék vagy szolgáltatás választására kerül a sor. Egy hűséges fogyasztó hajlamos lesz arra, hogy ugyanazt a márkát válassza eltekintve attól, hogy az drágább lett, vagy az adott márka versenytársai egy jobb minőségű termékkel álltak elő. Szó lesz az érzelmi kötődésről, ami önmagában annyit takar, hogy a fogyasztók egy érzelmi-kapcsolatot alakítanak ki egy brand mellett, ami a legtöbb esetben, szinte mindig erősebb a racionális, ár alapú választásoknál is. Nagy hangsúly lesz fektetve az influenszer kampányokra és ezeknek a működésére, hogyan hatnak ki a fogyasztókra. Ezeknek részletes bemutatására is sor kerül, ezen belül pedig működésük és a közösségi médián való szerepük is jellemezve lesz A márkahűség teljes körű megismerése és megértése segíti a vállalatokat abban, hogy tartós, erős és hosszú távú kapcsolatot alakítsanak ki a fogyasztókkal, ami a jövőre nézve értelemszerűen hosszú távú üzleti sikert eredményezhet. A dolgozat első fejezete a márkázás és márkahűség szakirodalmát tekinti át, melyben a legfontosabb elméleti megközelítéseket lesznek bemutatva. Ezt követően a második fejezetben a kutatás módszertanjára lesz fektetve a hangsúly, részletesen bemutatva a primer kutatásaim által elért eredményeket és összesítéseket. Legutolsósorban pedig következtetések lesznek elemezve, javasolva és végül összefoglalva a projektmunkát

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: fogyasztói piac, internetmarketing, márka, márkahűség, promóció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:24
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:24

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet