Sebestyénné Vörös Erzsébet (2024) Gazdasági ismeretek oktatásának innovatív módszerei. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
sebestyenne_voros_erzsebet_y4873f_portfolio_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
Közgazdásztanár MA bírálati lap 2024_Sebestyénné_Hamar.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (336kB) |
![]() |
PDF
Sebestyénné Vörös Erzsébet bírálati lap PAM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (524kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat bevezető részében az oktatási módszerek fajtáit, és az innováció lényegét ismertetem. Az oktatási módszerek egy részét nap, mint nap alkalmazzuk (magyarázat, elbeszélés, szemléltetés). Ezeket továbbra sem kell elhagyni a tanóráinkból, de nyitottan kell hozzáállni a gamifikáció és kooperatív tanulás használatához. Ezért ezek a módszerek hangsúlyosabban szerepelnek a dolgozatban. A gazdasági ismeretek középszintű oktatásának igényével találkozhatunk a gimnáziumi oktatásban is. Bemutattam a dolgozatban, hogy milyen stratégiai koncepciók vonatkoznak erre a területre.A 21. századi kihívások elemzése arra mutat rá, hogy nem csak a megtanult tananyag visszaidézésére kell alapozni a tanulási folyamatot, hanem kreatívabb, alkotóbb, játékosabb formában kell megszervezni a tanulást.A dolgozatban tisztáztam az LMS és LCMS rendszerek lényegét. Bemutattam ingyenesen használható alkalmazásokat (Google Classroom, Motimore, Canva oktatási verzió, E-kréta Digitális Kollaborációs Tér), és elhelyeztem őket az LMS és LCMS rendszerek kategóriájában.A tanulók számára a digitális platformok használata is válhat unalmassá, és nem lesz tőle sokkal érdekesebb egy tanóra. Az SAMR modell tanulmányozása megmutatja, hogy hogyan lehet a modell szintjeiben előrelépni. Bemutatom, hogy a játékalapú tanulás és a gamifikáció nem ugyanazt jelenti. Mindkettőt érdemes kipróbálni. Innovatív módszerekről gondolkodva megkerülhetetlen volt a mesterséges intelligencia kérdése. Erről is szó esik a dolgozatban.A dolgozat utolsó egysége konkrét példákat szolgáltat a fentiek gyakorlati alkalmazására. A példák a gazdasági ismeretek tantárgy pénz témaköréhez kapcsolódnak. A SWOT analízist készítettem azzal a céllal, hogy bemutassam, hogy az innovatív módszereknek a dolgozat nagy részében tárgyalt előnyei mellett a nehézségeivel is számolnunk kell.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Közgazdásztanár mesterképzési szak, kereskedelem-marketing szakterület 3 féléves
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, didaktika, gazdasági ismeretek, innováció, középfokú oktatás |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:23 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:23 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |