Boda Bernadett Lilla (2024) Az E-sport szervezetek működése Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Boda Bernadett Lilla_D1UPBR.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ BB.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (213kB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Boda Bernadett Lilla.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (208kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom célja, hogy egy átfogó, de mégis könnyen érthető betekintést mutassak az E-sport szervezetek műkődéséről Magyarországon. Azért választottam ezt a témát, mert régóta szerves tagja vagyok ennek az iparágnak. 12 éves korom óta napi tevékenységem, hogy különböző videójátékokkal töltöm a szabadidőmet, akár több órán keresztül. Játékosként különösen felkeltette figyelmemet az, hogy milyen rövid idő alatt, mennyire megemelkedett az igény és az érdeklődés az e-sportok iránt.Érdeklődésemet tovább fokozza, hogy bár a számítógépek már évtizedek óta léteznek, a rajtuk elérhető játékok kezdetben csak egy szűk felhasználói réteget vonzottak. Azonban a globalizáció hatására, valamint annak köszönhetően, hogy minden információ gyakorlatilag egyetlen kattintással elérhető, a videójátékok piaca rövid időn belül drámai növekedésen ment keresztül. Az e-sportok világa mára a globális szórakoztatóipar egyik legdinamikusabban fejlődő szegmensévé vált, amely számos új lehetőséget és kihívást kínál mind a játékosok, mind a szervezetek számára. A szakdolgozatom struktúrája a következőkből áll. A szakirodalomban először felvezetem, hogy mi is az e-sport, hogyan jött létre. Ezt követően az e-sport iparág komponenseit fejtem ki. Továbbá megismertetem az általános tudnivalókat a videójátékokról és a játékosokról. Kutatásom célja, hogy felmérjem az e-sport szervezetek menedzsereinek véleményét a hazai e-sport növekedési üteméről.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-Sport, elektronikus sport, Játékfüggőség, Online játék, szponzoráció, Versenyszerű videójátékok |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:23 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:23 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |