Az E-sport szervezetek működése Magyarországon

Boda Bernadett Lilla (2024) Az E-sport szervezetek működése Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Boda Bernadett Lilla_D1UPBR.pdf] PDF
Boda Bernadett Lilla_D1UPBR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ BB.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ BB.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (213kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Boda Bernadett Lilla.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Boda Bernadett Lilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (208kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja, hogy egy átfogó, de mégis könnyen érthető betekintést mutassak az E-sport szervezetek műkődéséről Magyarországon. Azért választottam ezt a témát, mert régóta szerves tagja vagyok ennek az iparágnak. 12 éves korom óta napi tevékenységem, hogy különböző videójátékokkal töltöm a szabadidőmet, akár több órán keresztül. Játékosként különösen felkeltette figyelmemet az, hogy milyen rövid idő alatt, mennyire megemelkedett az igény és az érdeklődés az e-sportok iránt.Érdeklődésemet tovább fokozza, hogy bár a számítógépek már évtizedek óta léteznek, a rajtuk elérhető játékok kezdetben csak egy szűk felhasználói réteget vonzottak. Azonban a globalizáció hatására, valamint annak köszönhetően, hogy minden információ gyakorlatilag egyetlen kattintással elérhető, a videójátékok piaca rövid időn belül drámai növekedésen ment keresztül. Az e-sportok világa mára a globális szórakoztatóipar egyik legdinamikusabban fejlődő szegmensévé vált, amely számos új lehetőséget és kihívást kínál mind a játékosok, mind a szervezetek számára. A szakdolgozatom struktúrája a következőkből áll. A szakirodalomban először felvezetem, hogy mi is az e-sport, hogyan jött létre. Ezt követően az e-sport iparág komponenseit fejtem ki. Továbbá megismertetem az általános tudnivalókat a videójátékokról és a játékosokról. Kutatásom célja, hogy felmérjem az e-sport szervezetek menedzsereinek véleményét a hazai e-sport növekedési üteméről.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-Sport, elektronikus sport, Játékfüggőség, Online játék, szponzoráció, Versenyszerű videójátékok
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:23
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet