Vásárlói és fogyasztói szokások a budapesti nők körében a magánnőgyógyászati szektorban

Penyige Lili Hanna (2024) Vásárlói és fogyasztói szokások a budapesti nők körében a magánnőgyógyászati szektorban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Penyige Lili Hanna D4DOFR Vásárlói és fogyasztói szokások a budapesti nők körében a magánnőgyógyászati szektorban.pdf]
Előnézet
PDF
Penyige Lili Hanna D4DOFR Vásárlói és fogyasztói szokások a budapesti nők körében a magánnőgyógyászati szektorban.pdf

Download (850kB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozt a szakdolgozat nyilvánossá tételéről.pdf] PDF
Nyilatkozt a szakdolgozat nyilvánossá tételéről.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (87kB)
[thumbnail of eredetiség nyilatkozat.pdf]
Előnézet
PDF
eredetiség nyilatkozat.pdf

Download (450kB) | Előnézet
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Penyige_Hanna_Lili_Kovács_A.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Penyige_Hanna_Lili_Kovács_A.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (209kB)
[thumbnail of Penyige Lili Hanna bírálat.pdf] PDF
Penyige Lili Hanna bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (306kB)

Absztrakt (kivonat)

Egy RMC clinics által készítetett kutatás szerint, a nők azok akik, mind élettársuknak, mind a gyermekeiknek, mind önön maguknak választják a szolgáltatót és az orvost is. Magyarországon a magánegészségügyi szolgáltatói piac, 10-15 évvel ezelőtt csak egy nieche szegmenset szolgált ki, így versenyhiány miatt indokolatlan volt az egészségügyi marketing alkalmazása. Ez mára megváltozott és napjainkban egyre gyakrabban találkozunk magánszolgáltatásokat népszerűsítő reklámokkal. Magyarországon ennek a szektornak a marketing ismeretei még gyermekcipőben járnak. Nem rendelkezünk még standard és működő módszerekkel, mert eddig nem volt rá igény. Kevés kutatással rendelkezünk, ami a Magyar fogyasztókat vizsgálná, így csak a többi szektorban alkalmazott módszereket implementáljuk át az egészségügyi marketingstratégiába. További fokozó tényező a szolgáltatásmarketing folyamatos átalakulása, a szolgáltatás végbemenetele. Ma már nem elég a fogyasztóknak annyi, hogy a pénzükért cserébe megkapják a szolgáltatást, élménynek is kell társulnia a fogyasztás mellé. A szolgáltatásmarketingnek kiemelt szerepe van az egészségügyi szektorban, mert a fogyasztó laikussága miatt, csak korlátozottan képes érzékelni a szolgáltatás minőségét és hasznosságát. Kutatásommal olyan átfogó képet szeretnék kapni a budapesti női fogyasztók fogyasztói és vásárlói magatartásáról, ami támpontként szolgálhat a magánszolgáltatóknak, amikor marketingstratégiát alkotnak és ami segít a magyar egészségügyi marketingnek, hogy kinőjön a gyermekcipőből.A magánklinikák számának növekedése miatt a verseny is folyamatosan fokozódik. A kutatási eredmények segíthetnek abban, hogy a szolgáltatóknak hatékony marketing kampányokat készíthessenek. Többek között a kutatásom rávilágít arra, hogy milyen tényezők befolyásolják a nőket szolgáltatók kiválasztásában, illetve, hogy milyen elvárásaik vannak a szolgáltatásokkal kapcsolatban. Összességében a kutatásom értékes információkat gyűjthet a szülészeti és nőgyógyászati magánellátóknak a célcsoportjuk jobb megértéséhez és a szolgáltatásaik fejlesztéséhez, ez hatékonyan hozzájárulhat az adott cég versenyképességének növeléséhez, pozíciójának megtartásához és a páciensek elégedettségének növeléséhez. A fő kutatási kérdésem a következő: Milyen a Budapesti női lakosok fogyasztói és vásárlói magatartása a magánegészségügyi szolgáltatások felé? Kutatásom során továbbá az alábbi kérdésekre keresem a választ: Mi alapján döntenek a Budapesti női fogyasztók, mikor magánegészségügyi szolgáltatót vesznek igénybe? Elégedettek-e a budapesti női fogyasztók a magánegészségügyi ellátással? Milyen egyéb tényezők lehetnek relevánsak, amik befolyásolhatják a döntést a szakértelmen túl? Milyen igényei vannak a budapesti női fogyasztóknak, ha magánellátást szeretnének igénybe venni? Milyen gyakran látnak a fogyasztók egészségügyi marketinget? Mennyire bíznak a fogyasztók az online véleményekben? Milyen speciális marketing elemeket kell használni ebben a szektorban? Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre válaszolhassak egy primer kutatást kell végeznem. Egy Kvantitatív, megkérdezéses, kérdőív formájú leíró kutatás szeretnék készíteni a budapesti 18. életévüket betöltött nők körében. A kérdőíves módszer, azért releváns ebben a témában, mert egy általános fogyasztó nem gondolkodik a mindennapokban az egészségügyről, illetve az ahhoz tartozó és kapcsolódó témákról, ezért irányított, célzott kérdések és előre megadott válaszadási lehetőségekre van szükség, ahhoz, hogy releváns válaszokat szerezzünk a primer kutatásból.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egészségügy, fogyasztási modell, fogyasztói magatartás, gyógyszermarketing, magatartásformák
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:23
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:23
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57431 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57431

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet