Penyige Lili Hanna (2024) Vásárlói és fogyasztói szokások a budapesti nők körében a magánnőgyógyászati szektorban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
Előnézet |
PDF
Penyige Lili Hanna D4DOFR Vásárlói és fogyasztói szokások a budapesti nők körében a magánnőgyógyászati szektorban.pdf Download (850kB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Nyilatkozt a szakdolgozat nyilvánossá tételéről.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (87kB) |
Előnézet |
PDF
eredetiség nyilatkozat.pdf Download (450kB) | Előnézet |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Penyige_Hanna_Lili_Kovács_A.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (209kB) |
![]() |
PDF
Penyige Lili Hanna bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (306kB) |
Absztrakt (kivonat)
Egy RMC clinics által készítetett kutatás szerint, a nők azok akik, mind élettársuknak, mind a gyermekeiknek, mind önön maguknak választják a szolgáltatót és az orvost is. Magyarországon a magánegészségügyi szolgáltatói piac, 10-15 évvel ezelőtt csak egy nieche szegmenset szolgált ki, így versenyhiány miatt indokolatlan volt az egészségügyi marketing alkalmazása. Ez mára megváltozott és napjainkban egyre gyakrabban találkozunk magánszolgáltatásokat népszerűsítő reklámokkal. Magyarországon ennek a szektornak a marketing ismeretei még gyermekcipőben járnak. Nem rendelkezünk még standard és működő módszerekkel, mert eddig nem volt rá igény. Kevés kutatással rendelkezünk, ami a Magyar fogyasztókat vizsgálná, így csak a többi szektorban alkalmazott módszereket implementáljuk át az egészségügyi marketingstratégiába. További fokozó tényező a szolgáltatásmarketing folyamatos átalakulása, a szolgáltatás végbemenetele. Ma már nem elég a fogyasztóknak annyi, hogy a pénzükért cserébe megkapják a szolgáltatást, élménynek is kell társulnia a fogyasztás mellé. A szolgáltatásmarketingnek kiemelt szerepe van az egészségügyi szektorban, mert a fogyasztó laikussága miatt, csak korlátozottan képes érzékelni a szolgáltatás minőségét és hasznosságát. Kutatásommal olyan átfogó képet szeretnék kapni a budapesti női fogyasztók fogyasztói és vásárlói magatartásáról, ami támpontként szolgálhat a magánszolgáltatóknak, amikor marketingstratégiát alkotnak és ami segít a magyar egészségügyi marketingnek, hogy kinőjön a gyermekcipőből.A magánklinikák számának növekedése miatt a verseny is folyamatosan fokozódik. A kutatási eredmények segíthetnek abban, hogy a szolgáltatóknak hatékony marketing kampányokat készíthessenek. Többek között a kutatásom rávilágít arra, hogy milyen tényezők befolyásolják a nőket szolgáltatók kiválasztásában, illetve, hogy milyen elvárásaik vannak a szolgáltatásokkal kapcsolatban. Összességében a kutatásom értékes információkat gyűjthet a szülészeti és nőgyógyászati magánellátóknak a célcsoportjuk jobb megértéséhez és a szolgáltatásaik fejlesztéséhez, ez hatékonyan hozzájárulhat az adott cég versenyképességének növeléséhez, pozíciójának megtartásához és a páciensek elégedettségének növeléséhez. A fő kutatási kérdésem a következő: Milyen a Budapesti női lakosok fogyasztói és vásárlói magatartása a magánegészségügyi szolgáltatások felé? Kutatásom során továbbá az alábbi kérdésekre keresem a választ: Mi alapján döntenek a Budapesti női fogyasztók, mikor magánegészségügyi szolgáltatót vesznek igénybe? Elégedettek-e a budapesti női fogyasztók a magánegészségügyi ellátással? Milyen egyéb tényezők lehetnek relevánsak, amik befolyásolhatják a döntést a szakértelmen túl? Milyen igényei vannak a budapesti női fogyasztóknak, ha magánellátást szeretnének igénybe venni? Milyen gyakran látnak a fogyasztók egészségügyi marketinget? Mennyire bíznak a fogyasztók az online véleményekben? Milyen speciális marketing elemeket kell használni ebben a szektorban? Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre válaszolhassak egy primer kutatást kell végeznem. Egy Kvantitatív, megkérdezéses, kérdőív formájú leíró kutatás szeretnék készíteni a budapesti 18. életévüket betöltött nők körében. A kérdőíves módszer, azért releváns ebben a témában, mert egy általános fogyasztó nem gondolkodik a mindennapokban az egészségügyről, illetve az ahhoz tartozó és kapcsolódó témákról, ezért irányított, célzott kérdések és előre megadott válaszadási lehetőségekre van szükség, ahhoz, hogy releváns válaszokat szerezzünk a primer kutatásból.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | egészségügy, fogyasztási modell, fogyasztói magatartás, gyógyszermarketing, magatartásformák | ||
SWORD Depositor: | User Archive | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | ||
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:23 | ||
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:23 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57431 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57431 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |