Rebranding Strategies: A Comprehensive Analysis of Organizational Transformation and Consumer Perception

Pilter Bence (2024) Rebranding Strategies: A Comprehensive Analysis of Organizational Transformation and Consumer Perception. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Pilter_Bence_Thesis.pdf] PDF
Pilter_Bence_Thesis.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (608kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Pilter_Bence_Kovács_A.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Pilter_Bence_Kovács_A.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (140kB)
[thumbnail of Pilter Bence_angol bírálat.pdf] PDF
Pilter Bence_angol bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (146kB)

Absztrakt (kivonat)

As the 21stcentury’s corporate landscape unfolds, it is becoming increasingly apparent that getting attention for brands is more difficult than ever. Competition is at an all-time high. Brands need to keep up with the rapidly changing markets to get the slightest bit of attention, and keeping a prominent level of recognition is even more difficult than acquiring it.Alongside a questionnaire aimed at the public's opinion on rebrands, the research also includes a case study of Lego’s rebranding effort from the 2000s to understand rebranding from both a company’s internal point of view as well as the public's perception regarding rebrands.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: brand extension, brand strategies, case study, image, Lego, rebranding
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:23
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet