Fogyasztó kognitív kompetenciájának vizsgálata

Misák Tamás (2024) Fogyasztó kognitív kompetenciájának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Misák Tamás N2C1XL szakdolgozat.pdf] PDF
Misák Tamás N2C1XL szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Misák Tamás N2C1XL szakdolgozat.pdf] PDF
Misák Tamás N2C1XL szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Misak_Tamas_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO_Bekesi_Gabor.pdf] PDF
Misak_Tamas_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO_Bekesi_Gabor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (199kB)
[thumbnail of BA KM bírálati lap-Misák Tamás-Dudás Attila.pdf] PDF
BA KM bírálati lap-Misák Tamás-Dudás Attila.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (207kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban szeretném megvizsgálni a XXI. századi fogyasztó magatartását és szokásait. Szeretném meg tudni, hogy a viselkedése általánosan mennyire mondható racionálisnak, ahogy a klasszikus közgazdaságtani modellek jellemzik őt, vagy esetleg mennyire irracionális, mint ahogy az új irányzatok gondolják. A klasszikus közgazdaságtani modellek jellemzően racionális szereplőnek tekintették a fogyasztókat, akik a döntéseiket alapos megfontolás után, racionális érvek mentén hozzák meg. Amikor viszont a XX. században több fejlődő tudományág is folyamatosan foglalkozott a fogyasztók magatartásával, egyre inkább rajzolódtak ki az irracionális mintázatok (illetve ezek a mintázatok is egy markánsabbak lettek). A pszichológia fejlődésével az egyének belső motivációit ismerhetjük meg jobban, a szociológia fejlődésével pedig a környezeti hatásokat vizsgálhatjuk meg pontosabban. De az említett területeken kívül számos más tudományág foglalkozik a témával nap, mint nap.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elméleti közgazdaságtan, evolúciós közgazdaságtan, fogyasztói csoportok, gazdaságpszichológia, viselkedés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:23
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet