A gerillamarketing fejlődése a technológiával és az érzelmekre gyakorolt hatása

Jakab Luca Kamilla (2024) A gerillamarketing fejlődése a technológiával és az érzelmekre gyakorolt hatása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of UQQ8F8 - Jakab Luca Kamilla - A gerillamarketing fejlődése a technológiával és az érzelmekre gyakorolt hatása.pdf] PDF
UQQ8F8 - Jakab Luca Kamilla - A gerillamarketing fejlődése a technológiával és az érzelmekre gyakorolt hatása.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (5MB)
[thumbnail of Jakab Luca_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Jakab Luca_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (208kB)
[thumbnail of Jakab Luca Kamilla_bírálati lap_VI.pdf] PDF
Jakab Luca Kamilla_bírálati lap_VI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (209kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja, hogy átlátható képet alkossak a gerillamarketing fejlődéséről a technológiával párhuzamosan és megvizsgáljam, hogy ezek a kampányok, hogyan hatnak a fogyasztók érzelmeire és magatartására.A témám relevanciáját tekintve úgy vélem, hogy aktuális, mivel a XXI. században teljesen átformálódtak a reklámozási módszerek és platformok.Manapság gerillamarketing kampányt már nem csak Out-of-home formájába lehet látni, hanem az internet és a közösségi média fejlődésével már egyre nagyobb térnyerése van az online világban is. A 2023-ban megjelenő mesterséges intelligencia programok nem csak a szöveg alkotásra gyakoroltak nagy hatást, hanem a kép és videó alkotásra is. Kutatásom során ki szeretnék térni, hogy az MI megjelenésével a gerillamarketing kampányok, hogyan kezdenek átalakulni, illetve milyen vállalatok kezdték el alkalmazni az új technológiát.A szakdolgozatom középpontjában, mivel a gerillamarketing áll, ezért egy pár szóban szeretném ismertetni a fogalmát. A gerillamarketing egy nem mindennapi reklámozási forma, amelyet általában kis cégek szoktak alkalmazni, mivel legtöbb esetben alacsony költségvetésből lehet finanszírozni. Célja a meghökkentés, szórakoztatás és figyelemfelkeltés. Ilyen reklámokkal találkozhatunk online és offline térben. Ennek az elég agresszív reklámozási formának az a célja, hogy szóbeszéd útján terjedve nagy közönséghez eljusson és maradandó nyomot hagyjon.Választásom azért erre a témára esett, mivel mindig is felkeltették az érdeklődésemet a különleges, kreatív reklámok. Tanulmányaim során, mikor a gerillamarketing témakörrel foglalkoztunk elkezdtem még inkább ráfókuszálni kifejezetten a gerillamarketing kampányokra. Ekkor véltem felfedezni egy olyan marketingkommunikációs formát, amely szinte teljesen, olyan, mint a hagyományos gerillamarketing, egy apró technológiai különbséggel, amelyet szerettem volna jobban megvizsgálni. Mindennapjaim részévé vált ezeknek a nyomon követése.Kíváncsi lettem, hogy vajon mások figyelmét is ennyire felkeltik-e a gerilla kampányok, mint az enyémet, még olyanokét is, akik nem tanultak róla. Ezért is jutottam el arra a következtetésre, hogy meg szeretném vizsgálni, hogy hogyan hatnak ezek a kampányok a fogyasztók magatartására.Nem olyan régen, én magam is személyesen végigkövetettem egy gerillamarketing kampányt és annak média visszhangját. Ez is megerősített abban, hogy ez egy mások számára is érdekes téma lehet egy szakdolgozathoz. Ebből kifolyólag kerestem fel a dolgozatom későbbi interjú alanyát, aki segített számomra feltárni, hogy egy cég a gyakorlatban miért választja ezt a marketing stratégiát, és hogyan zajlik egy ilyen kampánynak a lebonyolítása. Emellett szerettem volna megvizsgálni ezt a kampányt a résztvevők szemszögéből is. Érdekelt, hogy rájuk milyen hatással volt, illetve mi motiválta őket egy ilyen kampányban való részvételre. Ennek a vizsgálatára is az interjú készítést választottam. A válaszok kiértékelése, szintén a szakdolgozatom részeként szolgál.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, fogyasztói magatartás, kreativitás, marketing-kampány, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:23
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet