Szolgáltatóipari franchise hálózat alapításának lépései

Doba Zoltán (2024) Szolgáltatóipari franchise hálózat alapításának lépései. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of ajtbmi_doba_zoltan_Szolgáltatóipari_franchise_hálózat_alapításának_lépései.pdf] PDF
ajtbmi_doba_zoltan_Szolgáltatóipari_franchise_hálózat_alapításának_lépései.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. November 30..

Download (1MB)
[thumbnail of ajtbmi_titkositasi.pdf] PDF
ajtbmi_titkositasi.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (312kB)
[thumbnail of Doba Zoltán_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Doba Zoltán_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (208kB)
[thumbnail of Doba Zoltán értékelés.pdf] PDF
Doba Zoltán értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (195kB)

Absztrakt (kivonat)

A kereskedelmi logisztika napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír a globális gazdaságban. Az áruk és szolgáltatások hatékony és költséghatékony mozgatása elengedhetetlen a versenyképesség fenntartásához és a fogyasztói igények kielégítéséhez. 2020-ban a globális GDP 10,7%-át tette ki csak a szállítás, raktározás és az ellátási lánc menedzsment, a kifejezett gyártói tevékenységekről még nem is beszélve. A logisztikai rendszerek fejlődése és a technológiai innovációk lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsabban és hatékonyabban reagáljanak a piaci változásokra. Ebben a kontextusban a franchise rendszerek különösen érdekesek, mivel egyedi kihívásokkal és lehetőségekkel szembesülnek a logisztikai folyamatok terén.A szakdolgozatom célja, hogy átfogó képet nyújtson a franchise rendszerek kialakulásáról, történetéről és működéséről, különös tekintettel annak kialakítására és üzletfejlesztési aspektusaira. A dolgozat első részében bemutatom a franchise rendszerek történeti fejlődését és alapvető jellemzőit. Ezt követően részletesen elemzem, hogy miért választják egyes vállalatok a franchise modellt a cégcsoportok helyett, és milyen előnyökkel, illetve hátrányokkal jár ez a döntés.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: franchise, szolgáltatószektor, üzletfejlesztési szolgáltatások, üzleti tervezés, vállalkozásfejlesztés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:23
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:23

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet