Telbisz Dzsenifer (2024) Érzelmek szerepe a Telekom reklámokban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Telbisz Dzsenifer (Q37Q1I) Érzelmek szerepe a Telekom reklámokban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Telbisz Dzsenifer_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (206kB) |
![]() |
PDF
Telbisz Dzsenifer_bírálati lap_VI.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (207kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az érzelmeknek nemcsak az életünkben van meghatározó szerepe, hanem a reklámiparban is. Nem is tudjuk elképzelni, hogy mekkora befolyásoló erővel bírnak az emóciók az élet bármely területén, képesek megváltoztatni gondolkodásmódunkat, viselkedésünket és cselekedeteinket. A szakdolgozatomban ezt szerettem volna kihangsúlyozni, hogy a fogyasztókhoz vezető út az érzelmeken keresztül vezet. Az erőszakos és racionális reklámozás ideje lejárt. Az fogyasztói igények változásával már nem a terméktulajdonságok alapján választják meg az emberek a fogyasztási javakat, sokkal inkább fontos számukra az élmény ígérete, a valahova való tartozás érzése, az identitásuk kifejezése a termékek által. Mindezeket az érzelmeken keresztül tudjuk megadni a fogyasztóknak. Az érzelmek létjogosultságát erősíti, hogy a digitalizáció hatására megsokszorozódott a reklámimpulzusok száma az emberek életében, így ezeket elkerülve egy passzív magatartásformát vettek fel a reklámok irányába. Ezt a reklámkerülő hozzáállást szintén a pszichológiai technikákkal és az érzelmekkel lehet feloldani. A kutatásomban három Telekom által készített kampányt vizsgáltam, annak függvényében, hogy mennyire hatnak a fókuszcsoport résztvevőire a reklámok, váltanak-e ki belőlük érzelmeket, erősítik-e a lojalitásukat és márkaimázsukat. A Telekom reklámokban alkalmazott pszichológiai technikák hatásosnak bizonyultak a kutatásom eredményeit nézve. A részvevőkre hatással voltak a kampányok, érzelmeket váltottak ki belőlük. Ha egyet kellene kiemelnek a pszichológiai technikák közül, akkor a történetmesélés eszközét választanám, mint az egyik leghatékonyabb befolyásolási technika. A kampányokban látott történetekhez kapcsolódni tudtak a résztvevők, egy hullámvasútra ültette őket érzelmileg a reklám és el tudtak vonatkoztatni általa a reklámokhoz való passzivitásuktól. Továbbá megerősítést nyertem a kutatásom által abban, hogy az érzelem alapú Telekom reklámok megerősítik a vállalat iránti lojalitást és a márkaimázst is növelni tudják. Azok a résztvevők, akik alapból meg vannak elégedve a Telekommal, mint szolgáltató, náluk hozzátesznek ezek a karácsonyi videók a Telekom megítéléséhez, úgy érzik törődik velük a vállalat. Viszont akik a szolgáltatással sincsenek megelégedve, tehát alapból is negatív a Telekomról kialakult képük, nekik ezek a videók nem tettek hozzá a jobb vállalati kép kialakulásához, abban az esetben sem, ha ettől függetlenül érzelmileg meghatotta őket a kampány. Ez teljesen érthető, hiszen az alap funkciókon túl, akkor tudnak megtartó erővel bírni ezek a kampányok, ha a vállalat szolgáltatásairól kialakult kép nem negatív. A kutatásommal még jobban ki szerettem volna emelni a reklámpszichológia technikák és érzelmek meghatározó szerepét a reklámiparban. Bízom benne, hogy a dolgozat elolvasásával megerősítést nyer az a tény, hogy valóban ez az az út, amit követniük kell a vállalatoknak a kommunikációjuk által, csak ezekkel a technikákkal lehet kapcsolatot építeni a cégek és a fogyasztók között.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, érzelmek, gazdasági hatásmechanizmus, gazdaságpszichológia, reklámpszichológia |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |