Érzelmek szerepe a Telekom reklámokban

Telbisz Dzsenifer (2024) Érzelmek szerepe a Telekom reklámokban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Telbisz Dzsenifer (Q37Q1I) Érzelmek szerepe a Telekom reklámokban.pdf] PDF
Telbisz Dzsenifer (Q37Q1I) Érzelmek szerepe a Telekom reklámokban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Telbisz Dzsenifer_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Telbisz Dzsenifer_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (206kB)
[thumbnail of Telbisz Dzsenifer_bírálati lap_VI.pdf] PDF
Telbisz Dzsenifer_bírálati lap_VI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (207kB)

Absztrakt (kivonat)

Az érzelmeknek nemcsak az életünkben van meghatározó szerepe, hanem a reklámiparban is. Nem is tudjuk elképzelni, hogy mekkora befolyásoló erővel bírnak az emóciók az élet bármely területén, képesek megváltoztatni gondolkodásmódunkat, viselkedésünket és cselekedeteinket. A szakdolgozatomban ezt szerettem volna kihangsúlyozni, hogy a fogyasztókhoz vezető út az érzelmeken keresztül vezet. Az erőszakos és racionális reklámozás ideje lejárt. Az fogyasztói igények változásával már nem a terméktulajdonságok alapján választják meg az emberek a fogyasztási javakat, sokkal inkább fontos számukra az élmény ígérete, a valahova való tartozás érzése, az identitásuk kifejezése a termékek által. Mindezeket az érzelmeken keresztül tudjuk megadni a fogyasztóknak. Az érzelmek létjogosultságát erősíti, hogy a digitalizáció hatására megsokszorozódott a reklámimpulzusok száma az emberek életében, így ezeket elkerülve egy passzív magatartásformát vettek fel a reklámok irányába. Ezt a reklámkerülő hozzáállást szintén a pszichológiai technikákkal és az érzelmekkel lehet feloldani. A kutatásomban három Telekom által készített kampányt vizsgáltam, annak függvényében, hogy mennyire hatnak a fókuszcsoport résztvevőire a reklámok, váltanak-e ki belőlük érzelmeket, erősítik-e a lojalitásukat és márkaimázsukat. A Telekom reklámokban alkalmazott pszichológiai technikák hatásosnak bizonyultak a kutatásom eredményeit nézve. A részvevőkre hatással voltak a kampányok, érzelmeket váltottak ki belőlük. Ha egyet kellene kiemelnek a pszichológiai technikák közül, akkor a történetmesélés eszközét választanám, mint az egyik leghatékonyabb befolyásolási technika. A kampányokban látott történetekhez kapcsolódni tudtak a résztvevők, egy hullámvasútra ültette őket érzelmileg a reklám és el tudtak vonatkoztatni általa a reklámokhoz való passzivitásuktól. Továbbá megerősítést nyertem a kutatásom által abban, hogy az érzelem alapú Telekom reklámok megerősítik a vállalat iránti lojalitást és a márkaimázst is növelni tudják. Azok a résztvevők, akik alapból meg vannak elégedve a Telekommal, mint szolgáltató, náluk hozzátesznek ezek a karácsonyi videók a Telekom megítéléséhez, úgy érzik törődik velük a vállalat. Viszont akik a szolgáltatással sincsenek megelégedve, tehát alapból is negatív a Telekomról kialakult képük, nekik ezek a videók nem tettek hozzá a jobb vállalati kép kialakulásához, abban az esetben sem, ha ettől függetlenül érzelmileg meghatotta őket a kampány. Ez teljesen érthető, hiszen az alap funkciókon túl, akkor tudnak megtartó erővel bírni ezek a kampányok, ha a vállalat szolgáltatásairól kialakult kép nem negatív. A kutatásommal még jobban ki szerettem volna emelni a reklámpszichológia technikák és érzelmek meghatározó szerepét a reklámiparban. Bízom benne, hogy a dolgozat elolvasásával megerősítést nyer az a tény, hogy valóban ez az az út, amit követniük kell a vállalatoknak a kommunikációjuk által, csak ezekkel a technikákkal lehet kapcsolatot építeni a cégek és a fogyasztók között.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, érzelmek, gazdasági hatásmechanizmus, gazdaságpszichológia, reklámpszichológia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:22
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet