Szabó Flóra (2024) Gólemszínház- Az alkotás öröme és fontossága. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
SZAKDOLGOZAT_SZABOFLORA.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (607kB) |
![]() |
PDF
SZAKDOLGOZAT 100 SZABOFLORA.docx.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (464kB) |
![]() |
PDF
SKM_36724112915280.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (80kB) |
![]() |
PDF
Szabó Flóra_Takács_Edit .pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (285kB) |
![]() |
PDF
Szabó Flóra_BA bírálati lap 2024_szk.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (288kB) |
Absztrakt (kivonat)
GólemSzínházAz alkotásöröme és fontosságaSzakdolgozatom a Gólem Központ működését, szerepét és identitását vizsgálja Magyarországon. A Gólem Színház, amely a dokumentum fő témája, 2005-ben jött létre, és mára az ország egyetlen professzionális zsidó kulturális központjaként ismert. A dolgozatban bemutatom, hogyan alakult meg a Gólem Színház, milyen kihívásokkal néz szembe egy előítéletekkel terhelt társadalmi kommunikációs környezetben, és miként formálják tagjai az intézmény identitását.A közösségi színház fogalmát a társadalmi kapcsolatok és identitás szempontjából elemzem.A bevezető részek a közösség és a közösségi érzés definícióját tárgyalják, majd kitérek a közösségi színház mint művészeti forma szerepére. A fogalmi alapvetésben FerdinandTönniesés Max Weber társadalomelméleteire építettem, hogy megalapozzam a közösségi színház fogalmát. A Gólem Központ Magyarországon betöltött szerepét elemezve az elemzésben különös figyelmet fordítottam a társadalmi diskurzus és a színház kapcsolatára, és rávilágítottam arra, hogy a közösségi színház eszközként szolgálhat a társadalmi kohézió és elfogadás előmozdításában.Kutatásom kvalitatív módszereken, többek között interjúkon és résztvevő megfigyelésen alapult. Saját tapasztalataimra és az intézmény mindennapi életében szerzett élményeimre építettem, hiszen magam is a Gólem Színház tagja vagyok.A dolgozatom foglalkozik azzal, hogy a színház hogyan viszonyul a zsidó identitás kérdéséhez, miként próbál közösséget építeni, és milyen stratégiákkal igyekszik a társadalom előítéleteit kezelni. A dokumentum végkövetkeztetései között szerepel, hogy a Gólem Központ nem csupán kulturális tér, hanem az identitás kifejezésének és megőrzésének színhelye is, amely hozzájárul a társadalmi megértés és elfogadás növeléséhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | irodalmi és művészeti irányzatok, művelődés, művészetek, művészeti élet, művészetoktatás |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |