Pham Hoang Thanh Xuan (2024) The Impact of Positive and Negative Emotional Responses to Advertisements on Materialism Among Vietnamese Generation Z. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Thesis_Xuan (2).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Pham Hoang Thanh Xuan BA KM BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (139kB) |
![]() |
PDF
BA KM angol bírálati lap Hoang Thanh Xuan Pham.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (131kB) |
Absztrakt (kivonat)
In the modern context of Vietnam, certain social phenomena are rising and should be discussed, including the materialistic orientation in the commercial world. The research investigates how positive and negative emotional responses triggered by advertisements impact materialism tendencies among Vietnamese Gen Z. The research also brings some interesting insights regarding differences in materialism performance among different demographic factors within the same target group. Multiple Linear Regression and other data analysis methods are used to test the hypotheses and answer this research’s questions.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | advertisement, Emotional influence, impact, materialism, Vietnamese Gen Z |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |