The Impact of Positive and Negative Emotional Responses to Advertisements on Materialism Among Vietnamese Generation Z

Pham Hoang Thanh Xuan (2024) The Impact of Positive and Negative Emotional Responses to Advertisements on Materialism Among Vietnamese Generation Z. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Thesis_Xuan (2).pdf] PDF
Thesis_Xuan (2).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Pham Hoang Thanh Xuan BA KM BELSŐ.pdf] PDF
Pham Hoang Thanh Xuan BA KM BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (139kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap Hoang Thanh Xuan Pham.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap Hoang Thanh Xuan Pham.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (131kB)

Absztrakt (kivonat)

In the modern context of Vietnam, certain social phenomena are rising and should be discussed, including the materialistic orientation in the commercial world. The research investigates how positive and negative emotional responses triggered by advertisements impact materialism tendencies among Vietnamese Gen Z. The research also brings some interesting insights regarding differences in materialism performance among different demographic factors within the same target group. Multiple Linear Regression and other data analysis methods are used to test the hypotheses and answer this research’s questions.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: advertisement, Emotional influence, impact, materialism, Vietnamese Gen Z
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:22
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet