AI hatása az FMCG kiskereskedelemre és annak fogyasztóira

Kreisz Vivien Laura (2024) AI hatása az FMCG kiskereskedelemre és annak fogyasztóira. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of EC9P10 _Kreisz Vivien Laura_AI hatása az FMCG kiskereskedelemre és annak fogyasztóira.pdf] PDF
EC9P10 _Kreisz Vivien Laura_AI hatása az FMCG kiskereskedelemre és annak fogyasztóira.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kreisz Vivien magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Kreisz Vivien magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (315kB)
[thumbnail of Kreisz Vivien magyar bírálati lap KÜLSŐ.pdf] PDF
Kreisz Vivien magyar bírálati lap KÜLSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (293kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja a mesterséges intelligencia (AI) technológiák FMCG kiskereskedelmi szektorra gyakorolt hatásának vizsgálata a fogyasztói és kereskedelmi szempontok alapján. Az AI alapvetően átalakítja a vásárlói élményt, növeli az üzleti hatékonyságot, és jelentős előrelépést jelent a készletgazdálkodás optimalizálásában, ugyanakkor komoly kihívásokat is felvet. A kutatásom során vegyes módszertant alkalmaztam: egy 120 fő részvételével készült kérdőíves felmérés adatait statisztikai elemzésekkel (ANOVA, korreláció, regresszió) dolgoztam fel, amelyeket egy félig strukturált interjú és szekunder források elemzése egészített ki. Eredményeim szerint az AI személyre szabott vásárlási élményeket nyújt, javítja a logisztikai folyamatokat és csökkenti a működési költségeket, azonban a technológia elfogadottsága generációs különbségeket mutat. Míg a fiatalabb fogyasztók nyitottabbak az AI használatára, az idősebbek körében nagyobb a bizalmatlanság, amelyet az átlátható adatkezelési gyakorlatok és fogyasztói tájékoztatások javíthatnak. Kutatásom rávilágít arra, hogy az AI nem csupán a kiskereskedelmi folyamatok optimalizálásának eszköze, hanem a vásárlói elégedettség fenntartásának kulcsfontosságú tényezője is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, fogyasztó(k), készletgazdálkodás, kiskereskedelem, logisztika, mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:22
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet