Fogyasztói magatartás rejtelmei a hazai energiaital piacon

Kormány Laura Viktória (2024) Fogyasztói magatartás rejtelmei a hazai energiaital piacon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kormány Laura Viktória Szakdolgozat Bsc.pdf] PDF
Kormány Laura Viktória Szakdolgozat Bsc.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kormany_Laura_Viktoria_BA_KM_magyar_biralati_lap_BELSO_Bekesi_Gabor.pdf] PDF
Kormany_Laura_Viktoria_BA_KM_magyar_biralati_lap_BELSO_Bekesi_Gabor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (211kB)
[thumbnail of Kormany_Laura_Viktoria_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO_Sarosi_Ferenc.pdf] PDF
Kormany_Laura_Viktoria_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO_Sarosi_Ferenc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)

Absztrakt (kivonat)

A fogyasztói magatartás komplex jelenség, amely jelentős hatással van az energiaitalok piacára, különösen a magyarországi környezetben. Dolgozatomban a hazai energiaital fogyasztási szokásokat, preferenciákat és trendeket elemzem, figyelembe véve a demográfiai, szociológiai és pszichológiai tényezőket. A kutatás célja, hogy feltárja, miként befolyásolják a fiatal fogyasztók döntéseit a marketing stratégiák, a társadalmi normák és az egészségtudatosság. Az elemzés során kvantitatív és kvalitatív módszereket alkalmazok. Egy kérdőíves felmérést és fogyasztói megfigyelést, amelyek segítségével mélyebb megértésre tehetek szert a célcsoport motivációiról és preferenciáiról. Eredményeim rávilágítanak arra, hogy a márkahűség, a reklám hatékonysága és a termékek társadalmi megítélése milyen kulcsfontosságú szerepet játszanak a fogyasztói döntésekben. A kutatás hozzájárulhat a hazai energiaital gyártók számára a versenyképesség növeléséhez, hiszen a fogyasztói igények és elvárások pontosabb megértése révén a vállalatok jobban alkalmazkodhatnak a piaci változásokhoz. A dolgozat végén javaslatokat teszek a jövőbeni kutatások irányaira is, amelyek segíthetnek a fenntarthatóbb és tudatosabb fogyasztói magatartás kialakulásában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: energiaital, fenntarthatóság, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, Hell Energy Magyarország Kft.
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:22
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet