Molnár Gellért (2024) Személyi edző szolgáltatások igénybevételének vizsgálata, vállalkozási ötlet validációjának céljából. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
E6UZC8_Molnár Gellért_Személyi edző szolgáltatások igénybevételének vizsgálata, vállalkozási ötlet validációjának céljából.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. December 01.. Download (1MB) |
![]() |
PDF
Titkosítási kérelem_E6UZC8.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
Archive (ZIP)
Asszociációs vizsgálat_.zip Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. December 01.. Download (13kB) |
![]() |
PDF
Molnár Gellért magyar bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (310kB) |
![]() |
PDF
Molnár Gellért magyar bírálati lap KÜLSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (277kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap az egészséges és tudatos életmód, ezenbelül a mozgás szerepköre. Több kutatás is bizonyítja, hogy a személyre szabott egyéni edzés során megvalósuló preventív mozgásforma kihatással van az egyén közérzetének javulásához, a stressz hatékonyabban való leépítéséhez és az egészséges szellemi és fizikai állapot fenntartásához(Steven, 2003). Így nem csoda, hogy egyre többen éreznek késztetést az évek előrehaladtával, hogy különböző személyi edző szolgáltatást vegyenek igénybe. Ezt a növekvő igényt a sportolásra, támogatja a kormány által elfogadott ,,Mozgás Receptre” program, amely során a háziorvos felírhat receptre mozgást, fizikai aktivitást, így a páciens akár 45%-os kedvezményt kaphat a programban résztvevő konditermek 30 napos bérlet árából (Magyar Életmód Orvostani Társaság Egyesület, 2024). Habár nem csak a keresleti oldalon fellelhető ez a növekedés, hiszen az új mozgásformák mellett új szakemberek is megjelennek a piacon. Több korosztályból való ismerőstől és hozzátartozótól hallottam az évek során, hogy milyen nehézségekkel jár megtalálni az igényeknek megfelelő személyi edzőt. A legtöbben ebből a körből, az ismerősi ajánlásokban bíztak a leginkább, remélve, ha másnak bevált nekem miért ne. Ennek ellenére sokan közülük csalódtak, mert bizonyos személyes, speciális igényeknek nem felelt meg a választott tréner. Majd a későbbiekben, mindezzel magam is szembesültem, miután egy sérülést követően rehabilitációs célzattal személyi edzőt kerestem. A probléma azonosítása után, felmerült bennem az ötlet, hogy mindezt megoldaná, egy olyan személyi edző összehasonlító oldal, ahol különböző szűrők és funkciók segítségével, ki tudja választani a felhasználó a számára több szempontból is megfelelő edzőt (a fájdalompontok csillapításával), ezáltal teremtve nem csak az ismerősi körnek és magamnak, hanem más számára is értéket. Ennek átfogó vizsgálata céljából, kutatásom során kitérek többek között, hogy milyen demográfiai jellemzőkkel bírnak azok a fogyasztók, akik személyi edző szolgáltatásait veszik igénybe, és mi motiválja őket a választásban. Vagy, hogy a mai, digitálisan előrehaladott világban, ahol a legtöbb dolog az online térben zajlik, a szakemberek megkeresése és a róluk való informálódás, milyen kommunikációs csatornán keresztül zajlik. Továbbá, hogy milyen tényezők befolyásolják a személyi edzőket vendégkörük kialakítása során. A kutatás során az edző-vagy fitneszteremben végzett az 1-től, maximum 4 főig terjedő személyi edzések vizsgálom. A kutatási kérdéseim megválaszolása érdekében kettő különböző kutatásmódszertani elemzést alkalmazok. Elsőkörben a piac feltérképezése érdekében a kvantitatív módszerek közül az online kérdőíves megkérdezést választom. Ennek eredményeképpen kijelölésre kerül a személyi edzések szolgáltatásait igénybe vevő célközönség szokásai és preferenciái. Illetve, akik nem vesznek ilyen szolgáltatásokat igénybe, azoknál okozati hátterek megértésére is fény derül. A kérdőívben fellelhető kérdések, zárt (egyszeri és többszöri válaszlehetőségekkel) és az egyéni gondolatok és vélemények feltárása érdekében, nyitott kérdéseket tartalmaz. A kérdőív során körvonalazódott célcsoport válaszinak megértésének céljából, mélyinterjút alkalmazok különböző demográfiai háttérrel rendelkező ügyfélnél. A szakértőkkel kapcsolatos kutatás során szintén mélyinterjút alkalmazok, annak érdekében, hogy mélyrehatóbban megvizsgáljam a kínálati oldal szempontrendszerét. A kutatás célja, a megismert fogyasztói és szolgáltatói oldal szokásainak és preferenciáinak alapján, validálni a vállalkozás ötletet és a későbbiekben, ha ez sikeresen megtörtént, egy részletes üzleti terv készítése a következő lépcsőfok.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, kommunikációs csatornák, marketingterv, vállalati marketing stratégiák, vállalkozás indítása |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |