Understanding generational differences in digital consumer behavior: the role of generalizations

Darab Szonja (2024) Understanding generational differences in digital consumer behavior: the role of generalizations. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Darab_Szonja_Thesis_IYOTWT (1).pdf] PDF
Darab_Szonja_Thesis_IYOTWT (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap BELSŐ-Darab_Szonja_Sarkadi_Katalin.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ-Darab_Szonja_Sarkadi_Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (138kB)
[thumbnail of angol bírálati lap KÜLSŐ_Szonja_Darab.pdf] PDF
angol bírálati lap KÜLSŐ_Szonja_Darab.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (209kB)

Absztrakt (kivonat)

The customer-centric approach has become a norm in today’s businesses, hence the need to define and comprehend their target market, which calls for the necessity to conceptualize and design the best customer experience for every customer. First, it is essential to categorize them, even by generation, and then discuss their reach in a broader context. It is important to understand your clients for effective targeting. These generations can actually vary significantly and studying their behavior in the purchasing process is required. Managing messages in the contemporary business landscape is often an intricate issue, considering that all businesses have their target market and cannot focus on everyone. Every generation requires an entirely different form of targeting. To understand the boundaries of the audience, data on the buying habits of different generations should also be collected. The thesis aims to investigate how generational cohorts influence the customer experience, providing insights into consumer behavior across age groups.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Consumer behavior, Customer Journey, Decision-Making Process, digitalization, e-commerce, Generalization, generation, Purchasing, purchasing processes, technology
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:22
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet