Balló Boglárka Jázmin (2024) Understanding How Food Allergy Shapes Consumer Behaviour and Decision-making. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Understanding How Food Allergy Shapes Consumer Behaviour and Decision-making - Thesis by Balló Boglárka Jázmin.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
Evaluation_Internal_BalloB_SoosG.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (300kB) |
![]() |
PDF
Boglárka Jázmin Balló_BA KM angol bírálat KÜLSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (177kB) |
Absztrakt (kivonat)
The following research's aim is to investigate the impact of food allergy and food intolerance on the hungarian households from the point of view of shopping behaviour and decision making processes, in various household with different income levels.Food allergies are significant health problems for millions, causing everyday problem to the affected consumers. The study highlights the questionnable availability and astronomical pricing of the allergy-free products, causing financial challanges to many households. By examining how food allergies shape purchasing decisions, this research aims to provide insights into the mind of the consumer evolving market conditions in Hungary.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | consumer behaviour, Food allergy & Intolerance, market trends, Price sensitivity, Purchasing Decisions |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |