Pál Enikő (2024) Applications of AI in Marketing Communications and the General Public’s Perception. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Pál Enikő_Thesis.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ-PálEnikő_Sarkadi_Katalin.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (185kB) |
![]() |
PDF
angol bírálati lap KÜLSŐ_Enikő_Pál.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (209kB) |
Absztrakt (kivonat)
My thesis examines the applications of artificial intelligence (AI) in marketing communications and explores the public’s perception of it. By combining a review of relevant literature with primary research methods (online survey, interview) it investigates how AI is transforming marketing processes, including personalization, customer engagement, and decision-making. My research emphasised that while AI could offer significant advantages, it also poses ethical concerns. It highlights the need for regulations, for example, the EU AI Act, in addressing these challenges. Additionally, it investigates the generational gap in AI adoption and the challenges experienced by large enterprises and SMEs in utilizing AI to its potential. Finally, my thesis mentions the opportunities and risks associated with AI in marketing and offers suggestions to understand this ever-changing topic.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | European Union, marketing, marketing communication, online marketing, public perception |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:22 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |