A magyar nők vállalkozói hajlandóságának vizsgálata

Biró Emma Dorottya (2024) A magyar nők vállalkozói hajlandóságának vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of M9F77D_Biró Emma Dorottya_A magyar nők vállalkozói hajlandóságának vizsgálata.pdf] PDF
M9F77D_Biró Emma Dorottya_A magyar nők vállalkozói hajlandóságának vizsgálata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (905kB)
[thumbnail of Biró_Emma_Dorottya_BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_Dr_Kárpáti-Daróczi_Judit.pdf] PDF
Biró_Emma_Dorottya_BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_Dr_Kárpáti-Daróczi_Judit.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (202kB)
[thumbnail of Biro_Emma_biralat_VJ.pdf] PDF
Biro_Emma_biralat_VJ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)

Absztrakt (kivonat)

A magyar nők vállalkozói készsége a gazdasági növekedés, valamint az innováció mozgatórugójává vált. A történelem során a nők szisztematikus akadályokkal szembesültek, többek között az oktatáshoz, a lehetőségekhez és a finanszírozáshoz való korlátozott hozzáféréssel. A társadalmi változások és sztereotípiák mérséklődésének hatására több nő számára lett elérhető az üzleti élet és a vállalkozások menedzselése.A kutatás relevanciáját igazolja, hogy ezek ellenére a mai napig fennállnak olyan kihívások, mint a nemi egyenlőtlenség, az erőforrásokhoz való hozzáférés korlátozottsága és a munka – magánélet egyensúlyának kérdése. A magyar nők vállalkozói hajlandóságát vizsgálva felmerültek olyan kérdések, mint a magyarországi helyzet és a hagyományos nemi szerepek hatása a nők vállalkozói kedvére. Annak ellenére, hogy az utóbbi években nőtt a vállalkozó nők számszerű aránya, a valóságban azonban sokan az önbizalom és a támogatás hiánya miatt soha nem indítják el vállalkozásukat. Gyakran egy adott szektorban szerzett tapasztalat után lépnek a saját útjukra és kezdenek önállóan vállalkozni, amelyet sokszor egy kedvelt hobbi vagy érdeklődési kör köré építenek fel. Sok esetben nem a profit elérése vezeti őket, annál inkább szeretnének valami maradandót alkotni a társadalom számára. A személyes szenvedély és az önkifejezés a fő mozgatórugó, amely gyakran sikeresebbé teszi a nőket a vállalkozói életben. A kutatás eredménye alapján a női vállalkozók kevésbé használják ki a támogatási programok nyújtotta finanszírozási lehetőségeket és a mentor programokhoz való hozzáférést. A munka és a magánélet összeegyeztetése komoly kihívást jelentett a megkérdezettek számára, sokan közülük a mai napig küzd azzal, hogy megtalálja a megfelelő egyensúlyt. A nők a legtöbb esetben a lehetőség miatt döntenek a vállalkozás elindítása mellett. Az üzleti kapcsolatok kevés esetben befolyásolták a vállalkozás sikerét, ezzel szemben a személyiség és a belső motivációk kulcsfontosságú szerepet játszottak. Kijelenthetjük, hogyhosszú még az út a női vállalkozások társadalmi egyenlőségének kérdését illetően. A 21. századi pozitív példaképek motiváló erőként hatnak a fiatalabb generációk vállalkozói hajlandóságára. Ahhoz, hogy több nő váljon sikeres vállalkozóvá, elengedhetetlen a támogatói programok szélesebb körű hozzáférése és ezen keresztül egy jól működő vállalkozói ökoszisztéma kialakítása és fenntartása a jövő generációi számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: egyéni vállalkozók, esélyegyenlőség, generációk, kis- és középvállalkozások, nők
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:22
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:22

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet