Szabó Bettina Melinda (2024) A Front Office szerepe a vendégélményben és – elégedettségben, illetve az ehhez kapcsolódó problémák kezelésében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Szabó Bettina Melinda Szakdolgozat (16).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (884kB) |
![]() |
PDF
Szabó Bettina_opponens_Blasko Aniko.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (314kB) |
![]() |
PDF
JDK_Szakdolgozat értékelő Bsc_Szabó Bettina Melinda.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (148kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául a vendégelégedettség elemzését választottam, azon belül is a Front Office szerepének bemutatását a vendégélményben. Dolgozatom célja, hogy bebizonyítsam, hogybebizonyítsam, hogy aFront Office részleg dolgozóinak szignifikáns szerepük van az utazók elégedettségében, illetve az ehhez kapcsolódó problémák kezelésében. Ezt alapos szakirodalmi szekunder kutatás és szakmai mély interjúk elemzésével támasztom alá. Kutatási kérdéseim, hogya szállodák, hogyan vizsgálják a vendégelégedettséget például TripAdvisor kommentek Facebook bejegyzések, ezeket hogyan dolgozzák föl és hogyan elemzik. Budapesti szállodákat veszem alapul. Majd utána azt veszem szemügyre, hogyan lehet ezt akár fejleszteni. Hipotézisem alátámasztásának, illetve kutatási kérdéseim megválaszolásának céljából szekunder, illetve primer adatgyűjtésre is szükségem lesz. Dolgozatomban írok az elégedettség, vendégelégedettség fogalmáról, illetve a szállodaiparban való megjelenéséről és magáról a turisztikai élményről. Kifejtem a turisztikai élmény definícióját, természetét, komplexitását és befolyásoló tényezőit. Be kívánom mutatni egy szálloda szervezeti ábráját, felépítését, valamint a tényleges munkatevékenységemet, amit dolgoztam és ahol megtapasztaltam a különböző vendégek problémáit, azoknak hatékony kezelését. Majd részletesebben megvizsgálom a front office tevékenységét. Milyen módokon tudjuk orvosolni a problémákat, néhány példán keresztül fogom ismertetni. Ezek után rátérek fő témámra a a vendégek elégedettségére a szállodákban. Írok arról, hogy a visszajelzések milyen szerepet játszanak a világhálón és a szálloda igazgatók minden napi tevékenységében. Majd rátérek ezeknek az internetes felületeknek a vizsgálatára (Booking.com, TripAdvisor). Kutatásom során adatelemzést is találok, ami megvizsgálta a szállodai tulajdonságok aszimmetrikus hatását az ügyfelek elégedettségére. Bemutatom a legfontosabb elégedettség- mérési módszereket és hogy mik a legelterjedtebb vendégelégedettségi modellek. Értékelem a primer kutatásom során kapott eredményeket, megválaszolom a kutatási kérdéseimet és hogy hogyan lehetne fejleszteni a vendégelégedettség mérését és hatékonyan már ott a helyszínen orvosolni a még fel sem bukkanó gyengeségeket és hiányosságokat. Alátámasztom az általam megfogalmazott célomat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, belső kommunikáció fejlesztése, nemzetközi turizmus, turizmus, világháló |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:21 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:21 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |