Molnár Petra (2024) Aktualitások az online szállásközvetítői térben - A Szállásvadász.hu piaci helyzete. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
SZAKDOLGOZAT-EP6CV2-MP-VEGLEGES.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Szeptember 03.. Download (1MB) |
![]() |
PDF
titkositas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (542kB) |
![]() |
PDF
Molnár Petra Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (260kB) |
![]() |
PDF
Molnár Petra_konzulens_Bártfai Endre.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (145kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatnak és a kutatásnak a célja az aktuális szabályozások bemutatása az online szálláhely-közvetítői térben, illetve a Szállásvadász.hu piaci helyzetének a vizsgálata és meghatározása volt.Összegezve a dolgozatot és a kutatást, mélyebb betekintést nyerhettünk a Szállásvadász.hu tevékenységébe, piaci helyzetébe és az online szálláshely-közvetítők (továbbiakban: OTA) hatályos, aktuális szabályozásaiba. Az első fejezetekben megtudhatjuk, hogy pontosan milyen szabályozások korlátozzák le és tartják bizonyos határok között az OTA-k működését, valamint megismerhetjük az online foglalás menetét, legnépszerűbb Channel Manager rendszereket és a piacvezető OTA-kat is. Az OTA-kat egyértelmű, hogy szigorú megkötésekkel szabályozzák az általuk megszólított fogyasztók milliói védelme érdekében. Elmondható, hogy óriási fejlesztések zajlanak a háttérben minden egyes OTA esetében. Hatalmas szereppel bír az online foglalás létrejötte és használata az online szállásközvetítők megalakulásában és működésében. Minden fogyasztónak, vendégnek egy stabil biztonságérzetet biztosít az, hogy valós idejű (real time) adatokat látnak és ezek alapján van lehetőségük lefoglalni a kiválasztott szálláshelyet, szobát, szolgáltatásokat az általuk meghatározott időpontban. A Channel Manager rendszerek hatalmas könnyítést jelentenek a szálláshelyek életében. Nem csak a munkaerő és a költségek terén hatékony, amiatt, hogy legalább egy, de akár több ember munkáját kiválthatja, de még az adminisztratív hibaforrásokat és a hibázási lehetőségeket is képes szinte teljesen kizárni. Számos piacvezető és kisebb OTA van jelen a piacon, így a szálláshely-szolgáltatók széles körben tudnak válogatni, hogy kivel éri meg együtt dolgozni. Több nemzetközi szintű OTA is berobbant már a hazai piacra, ezek közül a legismertebb a Booking.com. Hazai OTA-ként a Szállás.hu és a Szállásvadász.hu mondható a legmeghatározóbbnak.A primer kutatást elemző fejezetekből kiderül, hogy ki is a Szállásvadász, milyen tevékenységet végez és hogyan látják őt a partnerek? Megtudtuk, hogy a Szállásvadász.hu-t üzemeltető Hotelstart Kft. már 20 éve van a piacon, így az elsők között jelent meg. Kijelenthető, hogy hazai viszonylatban piacvezető OTA a Szállásvadász. Legfőbb 2 versenytársának a Booking.com és a Szállás.hu nevezhető meg. Ezek mellet még az Utazzithon.hu lett versenytársként megemlítve. A partnereket megkérdezve, sok kérdésben egyetértettek, viszont voltak eltérő nézőpontú válaszaik is. Összesen 5 interjú készült, ebből 4 szálláshely-szolgáltató kollégával, valamint egy Channel Manager-t üzemeltető vállalkozásnál dolgozó kollégával. Az interjúk alkalmával a partnerek elmondták, hogy melyik területen milyen fejlesztésnek örülnének, amivel a felhasználói-élmény javítható lenne. Többek között az extraneten és weboldalon való tájékozódás felől, felhasználói-élmény javításáról esett szó. Három szempont szerinti rangsorolást is kértem az interjúk folyamán a kollégáktól, mely szempontok a következők voltak: ügyfélszolgálat, foglalások száma és a rendszer működése. Említésre kerültek a Channel Manager rendszerek és a Szállásvadász közötti kapcsolat minősége is. Az árparitás kivezetése megoszlóan hatott a partnerekre. Néhány partner már megtervezte és/vagy tervezi a közeljövőben az árak megemelését az OTA-kon. Más partnerek pedig még nem élnének a lehetőséggel, nem került még kialakításra a stratégia, mely követésével változtatnának az árazáson.Összesítve, a megkérdezett partnerek elégedettnek mondhatóak az együttműködést tekintve. A Szállásvadászra piacvezető OTA-ként tekintenek, legnagyobb versenytársaiként pedig a Szállás.hu-t, Booking.com-ot és az Utazzitthon.hu-t említették.Ahogy láthattuk, számos, a vállalkozás hatáskörén kívüleső tényező befolyásolhatja a működést és a turizmus szektor aktuális helyzetét. A lehető legnagyobb hirtelenséggel jöhet egy világjárvány, mely megbénítja a turizmust hetekre, hónapokra is. Ezekből mind a szektor, mind a vállalkozások a legnagyobb erejükkel próbálnak felállni és új erőre kapva, rengeteg fejlesztéssel és átalakulással ismét működésbe lendülni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | közvetítők, online értékesítés, szálláshely-szolgáltatás, szálláshelyek, utazási irodák |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:21 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:21 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |