Az EU Légiközlekedés Politikája

Kovács Nándor (2024) Az EU Légiközlekedés Politikája. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az EU légiközlekedés politikája.pdf] PDF
Az EU légiközlekedés politikája.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (577kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_KOVACS_NANDOR.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_KOVACS_NANDOR.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (208kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ_202501.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ_202501.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (242kB)

Absztrakt (kivonat)

A repülés gyermekkorom óta foglalkoztat. Nagy élmény volt számomra az első repülőút családommal. Szüleim a MALÉV légitársaságnál dolgoztak, igy lehetősegem nyílt a légiközlekedés közelebbi megismerésére. Néhány estben – akkor ez még nem volt tilos – gyerekként utazhattam a pilótafülkében és nagy érdeklődéssel figyeltem a pilóta és az elsőtiszt munkáját. Még középiskolás koromban beiratkoztam egy vitorlázó repülőgép tanfolyamra, amelynek elvégzése után gyakorlati repüléseken is részt vettem. Érettségi után megszereztem a kereskedelmi repülőgép vezetői jogosítványt. Nagybátyám, aki szintén pilóta tanácsaival sokat segített a képzés sikeres befejezésében. Jelenleg a WIZZAIR légitársaság egyik társ vállalatánál dolgozom, amely pilóták képzésének szervezésével foglalkozik. Tervezem, hogy sikeres felvételi eljárás után pilótaként folytathassam munkámat a légitársaságnál. A munkám során szerzett tapasztalataim szerint a polgári repülés a technológiai fejlődés fontos területe lesz a jövőben. Ennek számos oka van. Megoldásra váró feladatok vannak a környezet szennyezésének csökkentése területén. Új anyagok további alkalmazására nyílnak lehetőségek a repülőgép gyártásban. A légijáratok növekvő sűrüsége indokolja a nemzetközi együttműködés fejlesztését a repülésbiztonság fenntartása céljából. Az Európai Unióban létrejött sokoldalú együttműködés szerepet játszhat az említett problémák megoldásában. Nyugat és Közép Európa légterében a járatsűrűség igen magas. Ez önmagában indokolja az EU tagállamok közötti szoros koordinációt. Évtizedekkel korábban jól működő együttműködés jött létre az Airbusz repülőgépek gyártásában Nagy Britannia, Németország, Franciaország, Spanyolország és Olaszország között. A címben jelzett téma kutatásának célja az, hogy képet adjon az Európai Unió azon dokumentumairól, amelyek a felsorolt kihívásokra keresik a válaszokat. A légiközlekedés csak az egyik terület az EU előtt álló számos probléma között. A fontossági sorrendek felállítását minden bizonnyal befolyásolják a gyorsan változó globális kihívások

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: EU, EU közlekedéspolitika, fenntarthatóság, légiközlekedés, zöld energia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:21
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet