Kovács Nándor (2024) Az EU Légiközlekedés Politikája. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Az EU légiközlekedés politikája.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (577kB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_KOVACS_NANDOR.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (208kB) |
![]() |
PDF
Szakdolgozat értékelő lap KÜLSŐ_202501.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (242kB) |
Absztrakt (kivonat)
A repülés gyermekkorom óta foglalkoztat. Nagy élmény volt számomra az első repülőút családommal. Szüleim a MALÉV légitársaságnál dolgoztak, igy lehetősegem nyílt a légiközlekedés közelebbi megismerésére. Néhány estben – akkor ez még nem volt tilos – gyerekként utazhattam a pilótafülkében és nagy érdeklődéssel figyeltem a pilóta és az elsőtiszt munkáját. Még középiskolás koromban beiratkoztam egy vitorlázó repülőgép tanfolyamra, amelynek elvégzése után gyakorlati repüléseken is részt vettem. Érettségi után megszereztem a kereskedelmi repülőgép vezetői jogosítványt. Nagybátyám, aki szintén pilóta tanácsaival sokat segített a képzés sikeres befejezésében. Jelenleg a WIZZAIR légitársaság egyik társ vállalatánál dolgozom, amely pilóták képzésének szervezésével foglalkozik. Tervezem, hogy sikeres felvételi eljárás után pilótaként folytathassam munkámat a légitársaságnál. A munkám során szerzett tapasztalataim szerint a polgári repülés a technológiai fejlődés fontos területe lesz a jövőben. Ennek számos oka van. Megoldásra váró feladatok vannak a környezet szennyezésének csökkentése területén. Új anyagok további alkalmazására nyílnak lehetőségek a repülőgép gyártásban. A légijáratok növekvő sűrüsége indokolja a nemzetközi együttműködés fejlesztését a repülésbiztonság fenntartása céljából. Az Európai Unióban létrejött sokoldalú együttműködés szerepet játszhat az említett problémák megoldásában. Nyugat és Közép Európa légterében a járatsűrűség igen magas. Ez önmagában indokolja az EU tagállamok közötti szoros koordinációt. Évtizedekkel korábban jól működő együttműködés jött létre az Airbusz repülőgépek gyártásában Nagy Britannia, Németország, Franciaország, Spanyolország és Olaszország között. A címben jelzett téma kutatásának célja az, hogy képet adjon az Európai Unió azon dokumentumairól, amelyek a felsorolt kihívásokra keresik a válaszokat. A légiközlekedés csak az egyik terület az EU előtt álló számos probléma között. A fontossági sorrendek felállítását minden bizonnyal befolyásolják a gyorsan változó globális kihívások
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | EU, EU közlekedéspolitika, fenntarthatóság, légiközlekedés, zöld energia |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:21 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:21 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |