A használtruha-piac digitalizációja és digitalizációs lehetőségei

Kersák Veronika (2024) A használtruha-piac digitalizációja és digitalizációs lehetőségei. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kersák_Veronika.pdf] PDF
Szakdolgozat_Kersák_Veronika.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Kersák Veronika magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Kersák Veronika magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (311kB)
[thumbnail of Kersák Veronika.pdf] PDF
Kersák Veronika.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A környezeti felelősségvállalás fontossága, a felelős fogyasztó, a tudatos vásárló – mind népszerű kifejezések napjainkban, amellyel mindannyian találkozhatunk a hétköznapok során is. A divatipar eredményeként 1,2 milliárd tonna üvegházhatású gáz kerül kibocsátásra, amely a Föld teljes szén-dioxod-kibocsátásának 10%-át teszi ki. Ez valójában több, mint a hajózás és a légiközlekedés összemissziója. Ebből Magyarországon az egy főre jutó éves átlag több, mint 10 kilogrammot jelent – ennek pedig csak elenyésző része kerül újrahasznosításra, vagy egyáltalán szelektív kiselejtezésre (Greenfo, 2020). Témaválasztásomat emiatt az indokolta, hogy tudatosságra törekvő fogyasztóként a másodkézből való vásárlási forma hozzám rendkívül közel áll, mert gyerekkorom óta élvezem a használtruha boltok különlegességét, egyediségét, a vele járó kincskeresés örömét. Az elmúlt években, a digitalizációs lehetőségek terjedésével ez a piac és vásárlási forma robbanásszerűen népszerűvé vált, nyomatékosítva a környezeti felelősség és fenntarthatóság fontosságát is. A téma aktualitását és relevanciáját mi sem hangsúlyozza jobban, minthogy a „fast fashion”, azaz az idénydivat negatív hatásai a világ számos országában egyre nagyobb problémát jelentenek, illetve egyre nyilvánvalóbbak, a fogyasztók pedig ezt felismerve egyre inkább törekednek a felelősségvállalásra a ruházati cikkek vásárlása során is. Dolgozatomban a fogyasztói piac és a használtruha-piac fogalmainak körbejárása után bemutatom a digitális használtruha-piacot és az ennek teret adó különböző online piactereket. A jelenség mögött meghúzódó okokat és indokokat fontosnak tartom kiemelni, hogy átfogó képet adhassak ennek az iparágnak a sajátosságairól, növekedő tendenciájáról. Ezután térek rá és vizsgálom meg a már jelenlévő és alkalmazott digitális technológiákat, különféle innovációkat, amelyek a vásárlási élményhez és a fogyasztói hűséghez is hozzájárulnak online használt cikkek vásárlása során.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, e-kereskedelem, Használt ruha, Használtruha-piac, webshop
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:21
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:21

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet