Az esport térhódítása és hatásai

Ferenczi Márton (2024) Az esport térhódítása és hatásai. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat_bírálat.pdf] PDF
Szakdolgozat_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (137kB)
[thumbnail of Ferenczi_Márton_szakdolg_bírálat_belso_biralo_Talata_v2.pdf] PDF
Ferenczi_Márton_szakdolg_bírálat_belso_biralo_Talata_v2.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (240kB)

Absztrakt (kivonat)

Az első fejezetben bepillantást nyújtok az esport „forradalmába” hogyan fejlődött az évek során az iparág, honnan indult, milyen szakaszai voltak és hova jutott, majd megpróbálom definiálni mi is az az esport a különböző játékok bemutatásával. A következő fejezetben több statisztikával bemutatom milyenek Magyarországon jelenleg a játékosok és esportolók aránya, mennyi időt töltenek a különböző játékokkal, milyen szokásaik vannak, és mi motiválná őket. A 4. fejezetben fejest ugrunk az esport gazdasági részébe, és részletesen kifejtve megnézzük a bevételi forrásokat egy összképet kapva arról, hogyan is épül fel ez az iparág. Ezután összevetem a sport és az esport mögötti hasonlóságokat és különbségeket. A 6. fejezetben ismertetem az esport viszonyát a társadalommal, milyen családon belüli problémákkal küzdenek a feltörekvő fiatalok. Az utolsó előtti fejezetben bemutatom milyen kultúrája van az esportnak a Koreában, Amerikában, Magyarországon, és általánosságban beszélek a magyar esport szervezetről is a HUNESZ-ről. A dolgozatom végén bepillantást nyújtok az esport másik oldalára is, milyen következményei vannak a „sportágnak”, majd levonom a következtetéseimet és összegzem a leírtakra.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Társadalomtudományi Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: esport, Esport és sport, Esport gazdasági modellek, Esport népszerűsége, Esport világa
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 13:13
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 13:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet