A sharing economyhoz köthető alkalmazások használata a Z generáció körében

Segunda-Manuel Manuela (2024) A sharing economyhoz köthető alkalmazások használata a Z generáció körében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Segunda-Manuel-Manuela_QTGYDW_Marketing_Mester_Diplomadolgozat_2025_.pdf] PDF
Segunda-Manuel-Manuela_QTGYDW_Marketing_Mester_Diplomadolgozat_2025_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Katona Kíra külső konzulens értékelés A sharing economyhoz köthető alkalmazások használata a Z generáció körében.pdf] PDF
Katona Kíra külső konzulens értékelés A sharing economyhoz köthető alkalmazások használata a Z generáció körében.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (113kB)
[thumbnail of Segunda-Manuel Manuela bírálat 2024 KI.pdf] PDF
Segunda-Manuel Manuela bírálat 2024 KI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (470kB)

Absztrakt (kivonat)

A Z generáció tagjai (1995–2005 között születettek) digitális bennszülöttek, akik folyamatosan kapcsolatban állnak az internetes technológiákkal, és egyre inkább a megosztáson alapuló gazdasági modellek felé fordulnak. A sharing economy — ide tartoznak például a carsharing szolgáltatások, a Vinted, az Airbnb de akár a Netflix, Spotify — alapvető része a mindennapi életüknek, ami nemcsak az erőforrások hatékonyabb kihasználását teszi lehetővé, hanem egy fenntarthatóbb életmód kialakítását is támogatja. A kutatás célja annak feltárása, hogy a Z generáció miért és hogyan tudná használni ezeket az alkalmazásokat és miért érdekesek számukra a fenntarthatósági szempontok figyelembevétele. Vizsgálja a kutatott generáció által használt alkalmazások széles körét, különös tekintettel azokra a területekre, ahol ezek az fenntarthatósági előnyöket kínálnak és vizsgálja, hogyan befolyásolják döntéseiket a környezettudatossági és társadalmi felelősségvállalási szempontok vagy akár az online véleményvezérek

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális platformok, fenntarthatóság, influencerek, Sharing Economy, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:15
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:15

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet