Marketing tevékenységének hatása a vendéglátásban

Jáger Míra (2024) Marketing tevékenységének hatása a vendéglátásban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat-Jáger Míra.pdf]
Előnézet
PDF
Záródolgozat-Jáger Míra.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat.pdf] PDF
Nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (302kB)
[thumbnail of Jáger Míra.pdf] PDF
Jáger Míra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (178kB)

Absztrakt (kivonat)

A „Marketing tevékenységének hatása a vendéglátásban” című záródolgozat célja a marketingkommunikáció elméleti és gyakorlati aspektusainak vizsgálata a vendéglátóiparban, különös tekintettel annak hatásaira a fogyasztói döntéshozatalban és elégedettségben. A szerző, Jáger Míra, a Budapest Party Service-nél végzett szakmai gyakorlat során szerzett tapasztalatait felhasználva elemzi a marketingtevékenységek hatékonyságát a VakVarjú étteremlánc példáján keresztül. A dolgozat első részében az elméleti háttér kerül bemutatásra, ahol a marketing fogalmát és jelentőségét ismerteti. A marketing, mint tudományág a 20. században kezdett formálódni, és mára elengedhetetlen eszköze a vállalatok piaci sikerének. Különös hangsúlyt fektet a marketingmix 7P modelljére, amely a szolgáltatásmarketing alapköve. A 7P elemei – termék, ár, hely, promóció, emberek, folyamatok és fizikai környezet – átfogó keretet adnak a marketingstratégia kialakításához és alkalmazásához. A dolgozat részletesen elemzi a marketingkommunikáció szerepét és eszközeit is. Bemutatja az ATL (Above The Line), BTL (Below The Line) és TTL (Through The Line) kommunikációs stratégiákat, amelyek különböző csatornákon keresztül érik el a fogyasztókat. Az ATL eszközök hagyományos tömegkommunikációs médiumokra épülnek, mint a televízió és a rádió, míg a BTL eszközök közvetlenebb, személyesebb kommunikációt tesznek lehetővé, például hírlevelek vagy szponzorációk révén. A TTL stratégia a két módszer kombinációja, amely integrált megközelítést kínál a marketingkommunikációban. A gyakorlati rész középpontjában a VakVarjú éttermek állnak, amelyek a tradicionális magyar konyha és a modern gasztronómiai trendek ötvözésével váltak népszerűvé. A szerző a 7P modell alapján elemzi az étteremlánc marketingtevékenységét: Termék (Product): Az éttermek kínálatában a minőségi alapanyagokból készült hagyományos magyar ételek mellett nemzetközi fogások is szerepelnek. Az étlap kreatív és innovatív megoldásokat kínál, amelyek vonzóak a különböző korosztályok számára. Ár (Price): A VakVarjú éttermek versenyképes árképzést alkalmaznak, amely tükrözi a nyújtott szolgáltatások színvonalát és a célközönség fizetőképességét. Az árakat úgy alakítják ki, hogy azok összhangban legyenek a piaci trendekkel és a versenytársak árazásával. Hely (Place): Az éttermek Budapest különböző pontjain találhatók, mind a pesti, mind a budai oldalon, így széles körű elérhetőséget biztosítanak. Az éttermek könnyen megközelíthetők, és a belső terek kialakítása is a vendégek kényelmét szolgálja. Promóció (Promotion): Aktív marketingkommunikációt folytatnak különböző csatornákon keresztül, beleértve a közösségi médiát, a saját weboldalukat és hírleveleiket. Rendszeresen szerveznek tematikus eseményeket, mint például az Oktoberfest vagy a Márton-napi libalakomák, amelyek különleges ajánlatokkal és programokkal vonzzák a vendégeket. Emberek (People): Az éttermek személyzete képzett és vendégközpontú, ami hozzájárul a kellemes éttermi élményhez. A barátságos és professzionális kiszolgálás fontos szerepet játszik a vendégek elégedettségében és a márkahűség kialakításában. Folyamatok (Process): Nagy hangsúlyt fektetnek a hatékony és vendégbarát szolgáltatási folyamatokra, beleértve az asztalfoglalást, a rendelésfelvételt és az ételek felszolgálását. Az online asztalfoglalási rendszer és a gördülékeny kiszolgálás hozzájárul a pozitív vendégélményhez. Fizikai környezet (Physical Evidence): Az éttermek belső kialakítása otthonos és barátságos légkört teremt. A dekoráció, a bútorok és az általános atmoszféra hozzájárulnak ahhoz, hogy a vendégek jól érezzék magukat és szívesen térjenek vissza. A kutatási módszertan kvantitatív megközelítést alkalmazott, online kérdőíves felmérés formájában. A kérdőívet különböző demográfiai csoportokhoz tartozó fogyasztók töltötték ki, ami lehetővé tette az adatok átfogó elemzését. A kutatás célja a VakVarjú éttermek marketingkommunikációjának fogyasztói megítélésének feltárása volt. Az eredmények azt mutatták, hogy a VakVarjú éttermek marketingtevékenysége pozitív hatással van a fogyasztói elégedettségre és a márkahűségre. A vendégek értékelték az éttermek minőségi kínálatát, a barátságos kiszolgálást és az otthonos környezetet. Különösen hatékonynak bizonyult a közösségi média használata és a tematikus események szervezése a vendégek bevonzásában és megtartásában. A szerző több hipotézist is megfogalmazott, amelyek a kutatás során igazolást nyertek. Például, hogy a jól megtervezett marketingkommunikáció növeli a vendégek elégedettségét, és hogy a promóciós tevékenységek hozzájárulnak a vendéglátóhelyek piaci sikeréhez. A dolgozat végén javaslatok kerültek megfogalmazásra a marketingtevékenység további fejlesztésére. Hangsúlyozza a közösségi média jelenlét erősítésének fontosságát, az élményalapú marketing alkalmazását és az ügyfélélmény további optimalizálását. Kiemeli, hogy a fogyasztói visszajelzések folyamatos figyelemmel kísérése és elemzése kulcsfontosságú a marketingstratégiák sikeres alkalmazásához. Összességében a dolgozat rámutat arra, hogy a marketingtevékenység jelentős hatással van a vendéglátóipar sikerére. A VakVarjú éttermek esettanulmánya jól szemlélteti, hogyan lehet a marketingkommunikáció eszközeit hatékonyan alkalmazni a fogyasztói igények kielégítésére és a piaci pozíció megerősítésére. A kutatás eredményei és a megfogalmazott javaslatok értékes útmutatóul szolgálhatnak más vendéglátóipari vállalkozások számára is, akik hasonló kihívásokkal szembesülnek a piacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 7P modell, ábraelemzés, marketing, szakirodalom, vendéglátás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:15
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:15
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57263

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet