Kósi Vivien Enikő (2024) Bridging the gap between generation Z and their employer. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
BRIDGING THE GAP BETWEEN GENERATION Z AND THEIR EMPLOYER.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Külső bírálói értékelés_Kósi Vivien.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (748kB) |
![]() |
PDF
Kósi Vivien Enikő_biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (270kB) |
Absztrakt (kivonat)
The purpose of my thesis is to explore the expectations of the Z-generation in theworkplace, searching for an answer how companies could retain them in the long-term,addressing a widely recognised challenge in the modern workforce management. Thisgeneration is known for frequently changing jobs, leading to significant losses for companies.As Generation Z enters the labor market en masse in the coming years, their presence willinevitably drive substantional changes, even if it means breaking out of the traditional practices.The gap between this so called ,,digital native” generation and the previous ones is unusuallylarge, necessitating a proactive response from organizations to resolve the emerging conflictsof interest.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | generations, human resources, munkaerőpiac, munkahely, munkavállalás, workplace, Z-generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |