Horváth Dominika Judit (2024) Japán a "Soft Power" nagyhatalom. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Szadolgozat - Horváth Dominika Judit_GC5GNT végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
1. számú melléklet - a kérdőíves kutatásom, és azok válaszai.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (746kB) |
![]() |
PDF
2. számű melléklet nagy-anime-kutatas-eredmenyek-dobayadam-hu.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Bírálat-Horváth Dominika-Marosán-2025.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (283kB) |
![]() |
PDF
bírálat_szabó-józsef.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (46kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomat induktív módszerrel építettem fel. A dolgozatom elején a kultúrával kapcsolatos szakértői megállapításokat, az antropológiai tudományág vonaláról induló vonalat, az antropológia nehézségét és összetettségét hangsúlyozó írások és esettanulmányok összefoglalásával és bemutatásával kívánom kezdeni, hogy kontextusba helyezzem a dolgozatot. Ezt követően a diplomácia irányából közelítem meg a témát, mely saját maga is többek között az antropológia alapjain nyugszik, hiszen interdiszciplinákról beszélünk, melyek több más tudományággal vannak összehangban, kölcsönhatásban. Szintén ki szeretnék térni a „Soft Power” a „puha hatalom” témakörére és bemutatni ezt az általam választott ország vonatkozásában. Ezt követően Japánt, mint országot kívánom bemutatni, általánosságban szakirodalmak felhasználásával. Felhasználva a korábbi tanulmányaimat a témában, valamint bővítve azokat. A Japán-Magyar kulturális kapcsolatokra külön is kitérek. Bővebben bemutatom a számomra nagyon fontos és meghatározó „masukomi; マスコミ” vagyis a tömegkommunikáció által a hazánkba jutatott elsődlegesen animációs szekvenciákat. Dolgozatom zárásaként, az összefoglaló előtt, egy rövid kérdőíves kutatás keretein belül szeretnék választ kapni arra, hogy a mai magyarországi lakosságnak mi az általános megítélése Japánról mint országról, mely aspektusait találja vonzónak. Ezzel párhuzamosan korábbi kérdőíves eredményekkel összevetve szeretnék egy átfogóbb képet kapni annak a vonatkozásában, hogy a hazai átlagpolgár mellett, mely tényezők vethetőek össze egy korábbi „animés szubkultura” kapcsán felmért kérdéssor eredményeivel. Kutatási módszerként, elsődlegesen szekunder forrásokat elemeztem. Szakirodalmak, folyóiratok, cikkek és internetes bejegyzések, valamint pop kulturális művek alapján írtam meg a dolgozatomat. A szakdolgozatom témája: Japán, mint „Soft Power” hatalom (különös tekintettel a kulturális elemekre). A kérdőíves kutatásom eredményei alapján, az Anime, és a gasztronómia is előkelő helyet foglalt el azon a listán, hogy mikkel azonosítják a mai modern szigetországot. Ezt a gondolatot tovább görgetve a dolgozatban megvizsgáltam az animációkkal kapcsolatosan az átlag magyar állampolgár tudását és érdeklődését a témában. Kutatásom során három hipotézist fogalmaztam meg, mely a „Kérdőíves felmérés eredményei” című fejezetben részletesen is kifejtésre került. Összegezve, az első hipotézis, mely az érdeklődési körre vonatkozott a Z generációsok körében cáfolatra került. A Második hipotézis, mely az oscar díjas egészestés animációkra vonatkozott szintén cáfolatra került, ezzel együtt a harmadik hipotézis, mely a készítő filmstúdiók ismertségére vonatkozott, ahol is teóriám szerint a magyarok körében a Studio Ghibli a legismertebb a Top 5 közül beizagolódásra került.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kapcsolatok Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | animáció, Japán, kultúra, soft power, Térnyerés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |