A közösségi média szerepe a Z generáció önértékelésében és pszichés jóllétében: Fókuszban az Instagram

Danyi Zoé Mária (2024) A közösségi média szerepe a Z generáció önértékelésében és pszichés jóllétében: Fókuszban az Instagram. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A közösségi média szerepe a Z generáció önértékelésében és pszichés jóllétében.pdf] PDF
A közösségi média szerepe a Z generáció önértékelésében és pszichés jóllétében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Danyi Zoé kérdőív.pdf] PDF
Danyi Zoé kérdőív.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (287kB)
[thumbnail of Danyi Zoé.pdf] PDF
Danyi Zoé.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (3MB)
[thumbnail of Danyi_Zoé-kulso-biralat.pdf] PDF
Danyi_Zoé-kulso-biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (381kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat fókuszában áll a közösségi média, azon belül is az Instagram pszichológiai befolyásainak feltárása és megismerése a Z generációra nézve. A kutatás különös figyelmet fordít az infokommunikációs környezet sajátosságaira, például az online jelenlét, az azonnali visszajelzések, a felhőalapú szolgáltatások és a multimédiás tartalmak befolyásaira, amelyek jelentős mértékben hozzájárulnak a Z generáció érzelmi állapotának, megküzdési stratégiáinak és társas kapcsolódásainak alakulásához. A dolgozat célja, hogy rávilágítson az Instagram használatának pszichológiai befolyásaira, különösen a Z generáció önértékelésére, szorongásaira és társas kapcsolataikra gyakorolt befolyására, mindezt releváns szakirodalom és statisztikai adatok segítségével. Célkitűzések között szerepelt a különböző Instagram-használat során fellelhető pozitív illetve negatív tényezők és befolyások bemutatása az emberi pszichére nézve, valamint a kitöltő személyek általános önértékelési szintjének felmérése. A dolgozat hipotézisei a Z generáció influenszerekkel való társas összehasonlításának megismerésére, az Instagramon kapott pozitív visszajelzések utáni vágyakozására és végezetül a Z generáció Instagram-használat és a FoMO kapcsolatának megismerésére irányult. A kutatás alapját szakirodalmi feldolgozás és kérdőíves adatgyűjtés képezte, ami kifejezetten a Z generáció korcsoportjainak válaszát fogadta. Az eredmények alapján 1 hipotézis beigazolódott 2 pedig cáfolásra került, vagy is a FoMO érzete nem aktiválódik az Instagram használat során a Z generáció többségénél, és az influenszerek képei sem befolyásolják a kitöltők életminőségét és önértékelését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális média, hálózat, Instagram, közösségi média, önértékelés, pszichológia, Z-generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:14
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet