Danyi Zoé Mária (2024) A közösségi média szerepe a Z generáció önértékelésében és pszichés jóllétében: Fókuszban az Instagram. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
A közösségi média szerepe a Z generáció önértékelésében és pszichés jóllétében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
Danyi Zoé kérdőív.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (287kB) |
![]() |
PDF
Danyi Zoé.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (3MB) |
![]() |
PDF
Danyi_Zoé-kulso-biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (381kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat fókuszában áll a közösségi média, azon belül is az Instagram pszichológiai befolyásainak feltárása és megismerése a Z generációra nézve. A kutatás különös figyelmet fordít az infokommunikációs környezet sajátosságaira, például az online jelenlét, az azonnali visszajelzések, a felhőalapú szolgáltatások és a multimédiás tartalmak befolyásaira, amelyek jelentős mértékben hozzájárulnak a Z generáció érzelmi állapotának, megküzdési stratégiáinak és társas kapcsolódásainak alakulásához. A dolgozat célja, hogy rávilágítson az Instagram használatának pszichológiai befolyásaira, különösen a Z generáció önértékelésére, szorongásaira és társas kapcsolataikra gyakorolt befolyására, mindezt releváns szakirodalom és statisztikai adatok segítségével. Célkitűzések között szerepelt a különböző Instagram-használat során fellelhető pozitív illetve negatív tényezők és befolyások bemutatása az emberi pszichére nézve, valamint a kitöltő személyek általános önértékelési szintjének felmérése. A dolgozat hipotézisei a Z generáció influenszerekkel való társas összehasonlításának megismerésére, az Instagramon kapott pozitív visszajelzések utáni vágyakozására és végezetül a Z generáció Instagram-használat és a FoMO kapcsolatának megismerésére irányult. A kutatás alapját szakirodalmi feldolgozás és kérdőíves adatgyűjtés képezte, ami kifejezetten a Z generáció korcsoportjainak válaszát fogadta. Az eredmények alapján 1 hipotézis beigazolódott 2 pedig cáfolásra került, vagy is a FoMO érzete nem aktiválódik az Instagram használat során a Z generáció többségénél, és az influenszerek képei sem befolyásolják a kitöltők életminőségét és önértékelését.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális média, hálózat, Instagram, közösségi média, önértékelés, pszichológia, Z-generáció |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |