Brandépítés és rebranding bemutatása az MBH Bank példáján keresztül

Czene Adrienn (2024) Brandépítés és rebranding bemutatása az MBH Bank példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Brandépítés és rebranding bemutatása az MBH Bank példáján keresztül.pdf] PDF
Brandépítés és rebranding bemutatása az MBH Bank példáján keresztül.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. November 15..

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat a szakdolgozat titkosításáról .pdf] PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat titkosításáról .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (48kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelés Czene Adrienn.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelés Czene Adrienn.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (27kB)
[thumbnail of Czene Adrienn_HLA belső bírálat.pdf] PDF
Czene Adrienn_HLA belső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (182kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája összefügg a szakmai gyakorlatommal, mivel jelenleg az MBH Bank egyik gyakornoka vagyok. A bank egy fúzió által alakult meg, melyben korábbi három vállalatból egy új márka született, így egy teljes rebranding folyamat eredménye. Mivel az átláthatóság és az integritás kiemelkedő fontosságúak a bankok márkaépítésében, így a bankszektort választottam arra, hogy egy vállalati újramárkázás stratégiai lépéseit bemutassam. Dolgozatomban esettanulmányok segítségével szemléltetem a márka útját egy vállalatok közötti fúzió esetén, fontos szerepet kap a márkaérték, márkaidtentitás változása és ennek hatása a fogyasztókra. A szekunder kutatásomban megjelennek a márkaépítéhez kapcsolódó fogalmak és a márka elemeinek rövid ismertetése. A pénzügyi intézmények márkázásánál egyre nagyobb szerepet játszik a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás (CSR), illetve a digitalizáció és technológiai trendek követése. Ezeket az MBH Bank márkatevékenységein keresztül vizsgálom. Példáján keresztül egy átfogóbb képet kapunk arról, hogy mennyire van hangsúlyban a belső és külső kommunikáció, és A márkaismertség növelése, egy új néven működő vállalat stratégiájában. A primer kutatásom célja, hogy betekintést nyerjek egy bank rebranding folyamatába, illetve dolgozói tapasztalatok által a belső munkamegosztásokra. Kihasználva, hogy az MBH Banknál végzem a szakmai gyakorlatom, kvalitatív kutatásként mélyinterjúkat készítek a bank dolgozóival, 3 különböző területről. A kérdezetteknél lényeges pont, hogy mind részt vettek a fúziós folyamatokban. Összeségében arra szeretnék a kutatás által választ kapni, hogy milyen kihívásokkal néztek szembe a területek csapatszinten, mennyire befolyásolta ez a dolgozói elégedettséget, illetve hogyan hatott a változás az ügyfelek bizalmára, lojalitására. A marketing munkatársak válaszaiból arra is rálátunk, mennyire volt hangsúlyban a márkakommunikáció, milyen célcsoportokat és hogyan próbált elérni a bank.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bank, fúzió(k), márka, márkaépítés, márkahűség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:14
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet