Czene Adrienn (2024) Brandépítés és rebranding bemutatása az MBH Bank példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Brandépítés és rebranding bemutatása az MBH Bank példáján keresztül.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2025. November 15.. Download (1MB) |
![]() |
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat titkosításáról .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (48kB) |
![]() |
PDF
Szakdolgozat értékelés Czene Adrienn.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (27kB) |
![]() |
PDF
Czene Adrienn_HLA belső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (182kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája összefügg a szakmai gyakorlatommal, mivel jelenleg az MBH Bank egyik gyakornoka vagyok. A bank egy fúzió által alakult meg, melyben korábbi három vállalatból egy új márka született, így egy teljes rebranding folyamat eredménye. Mivel az átláthatóság és az integritás kiemelkedő fontosságúak a bankok márkaépítésében, így a bankszektort választottam arra, hogy egy vállalati újramárkázás stratégiai lépéseit bemutassam. Dolgozatomban esettanulmányok segítségével szemléltetem a márka útját egy vállalatok közötti fúzió esetén, fontos szerepet kap a márkaérték, márkaidtentitás változása és ennek hatása a fogyasztókra. A szekunder kutatásomban megjelennek a márkaépítéhez kapcsolódó fogalmak és a márka elemeinek rövid ismertetése. A pénzügyi intézmények márkázásánál egyre nagyobb szerepet játszik a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás (CSR), illetve a digitalizáció és technológiai trendek követése. Ezeket az MBH Bank márkatevékenységein keresztül vizsgálom. Példáján keresztül egy átfogóbb képet kapunk arról, hogy mennyire van hangsúlyban a belső és külső kommunikáció, és A márkaismertség növelése, egy új néven működő vállalat stratégiájában. A primer kutatásom célja, hogy betekintést nyerjek egy bank rebranding folyamatába, illetve dolgozói tapasztalatok által a belső munkamegosztásokra. Kihasználva, hogy az MBH Banknál végzem a szakmai gyakorlatom, kvalitatív kutatásként mélyinterjúkat készítek a bank dolgozóival, 3 különböző területről. A kérdezetteknél lényeges pont, hogy mind részt vettek a fúziós folyamatokban. Összeségében arra szeretnék a kutatás által választ kapni, hogy milyen kihívásokkal néztek szembe a területek csapatszinten, mennyire befolyásolta ez a dolgozói elégedettséget, illetve hogyan hatott a változás az ügyfelek bizalmára, lojalitására. A marketing munkatársak válaszaiból arra is rálátunk, mennyire volt hangsúlyban a márkakommunikáció, milyen célcsoportokat és hogyan próbált elérni a bank.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, fúzió(k), márka, márkaépítés, márkahűség |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |