Szabó Kata (2024) Egy játékfejlesztő cég marketingstratégiájának az elemzése. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Egy játékfejlesztő cég marketingstratégiájának elemzése.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
KÜLSŐ BÍRÁLAT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (106kB) |
![]() |
PDF
Szabó Kata PVÁ bírálata.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (466kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja a Riot Games, mint vezető játékfejlesztő vállalat marketingstratégiájának átfogó elemzése, különös tekintettel a League of Legends-re, ami meghozta számukra az átfogó sikert. A választott téma relevanciáját az adja, hogy a videojáték, valamint az E-sport iparág az egyik leggyorsabban növekvő szektorrá nőtték ki magukat napjainkra. A kutatás középpontjában az a kérdés áll, hogyan vált a Riot Games piacvezetővé, és hogyab képes fenntartani ezt a pozícióját. A dolgozat célja, hogy feltárja azokat az stratégiai elemeket, amelyek hozzájárultak a cég hosszú távú sikeréhez, és értékelje az alkalmazott marketingstratégiák hatékonyságát. A szakdolgozat első felében, szakirodalmi áttekintésben különböző online források és korábbi kutatások feldolgozásával mutattam be a Riot Games által alkalmazott stratégiákat. A dolgozat második részében kvantitatív kutatást végeztem kérdőíves módszerrel, amely során a magyar játékosközösség véleményét, tapasztalatait és attitűdjeit vizsgáltam a cég projektjeivel, leginkább a játékokkal kapcsolatban. Az elemzés rávilágított arra, hogy a Riot Games sikerének alapja a játékközpontú marketingmegközelítés, amely folyamatosan figyeli a játékosok igényeit, és ezek alapján fejleszt új tartalmakat. Ez a stratégia nemcsak új játékosok bevonzására alkalmas, hanem az inaktív játékosok visszacsábítására és a meglévő közösség megtartására is. Az eredmények megerősítették, hogy a részletgazdag és jól kidolgozott, folyamatosan bővülő világ – amely a League of Legends univerzuma köré épül – hosszú távon képes fenntartani a játékosok érdeklődését. Az olyan újabb, platformokon átívelő projektek, mint a Netflix-szel közösen készített Arcane animációs sorozat, a különféle könyvek és képregények, jelentősen hozzájárultak a rajongóbázis növekedéséhez és a régi játékosok megtartásához. Ezek a kezdeményezések lehetőséget teremtenek arra, hogy a Riot Games túlmutasson a videojátékok hagyományos keretein, és szélesebb közönséget érjen el. Ugyanakkor a kutatás rávilágított arra, hogy a vállalatnak komoly kihívásokkal is szembe kell néznie. Az egyik legnagyobb kihívást a játékosközösségben tapasztalható toxikus viselkedés jelenti. Bár a Riot Games már tett lépéseket ennek csökkentése érdekében, a probléma továbbra is jelentős, és negatívan befolyásolja a játékélményt és magának a játéknak a megítélését. A jövőben kiemelt figyelmet kell fordítaniuk arra, hogy hatékonyabb megoldásokat találjanak a toxikus magatartás kezelésére, mivel ez közvetlenül hatással van a játékosok elköteleződésére és a közösségre. Ezen kívül, a vállalat számos új projektjének párhuzamos kivitelezése fokozott erőforrás-menedzsmentet igényel annak érdekében, hogy minden területen fenntartható legyen a magas színvonal. Összességében a Riot Games marketingstratégiája példaértékű a videojáték-iparban. A tartalomgyártásra és a közösségre helyezett hangsúly, hogy mindenkit bevonjanak kulcsszerepet játszik a cég hosszú távú sikerében. Az átfogó és innovatív megközelítés modellként szolgálhat más vállalatok számára, különösen az E-sport szektorban. A kutatás eredményei alátámasztják, hogy a Riot Games nemcsak a játékosok igényeire, hanem a társadalmi változásokra is érzékenyen reagál, ami hosszú távú versenyelőnyt biztosít számára. Mindemellett a toxikus viselkedés kezelése és az erőforrások hatékonyabb megosztása továbbra is kulcsfontosságú lesz a jövőbeni fejlődés szempontjából.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | játékfejlesztő, kapcsolati marketing, marketing elemzés, marketingstratégiák, Riot Games, üzleti modellek |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |