Babik Barnabás (2024) Sportmarketing az Egyesült Államokban és Magyarországon: Az NBA és a Magyar Kosárlabda Bajnokságok összehasonlítása marketing szempontból. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Diplomadolgozat - Babik Barnabás - Sportmarketing az Egyesült Államokban és Magyarországon - Az NBA és a Magyar Kosárlabda Bajnokságok Összehasonlítása Marketing Szempontból.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
NYILATKOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
![]() |
PDF
Babik_Barnabás_szakdolgozat-értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (198kB) |
![]() |
PDF
Babik Barnabás szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (665kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kosárlabda gyerekkorom óta meghatározó szerepet játszik az életemben. 2010-ben kezdtem el versenyszerűen kosárlabdázni, és az évek során nemcsak játékosként, hanem 2019-től kosárlabda edzőként is részese lettem a sportágnak. Ez a kettős szerep lehetővé tette számomra, hogy mélyebb betekintést nyerjek a sport szakmai és szervezeti oldalába is, ami még inkább megerősítette elkötelezettségemet a kosárlabda iránt. A magyar kosárlabdát és az NBA-t rendszeresen követem, ezért úgy gondolom, hogy a két liga összehasonlítása kiváló lehetőséget nyújt a sportmarketing különböző megközelítéseinek és hatásainak megértésére. Az NBA globális szinten is kiemelkedő szereplő, míg a magyar kosárlabda bajnokságok a helyi értékekre és közösségekre összpontosítanak. A szakdolgozatom célja, hogy megvizsgáljam, hogyan alkalmazhatók az NBA sikeres marketingstratégiái a magyar kosárlabda fejlődése érdekében. A szakdolgozatban a magyar kosárlabda bajnokság alatt az NB I. A csoportos bajnokságokat értem, amelyek mind a női, mind a férfi szakágban a magyar kosárlabda legmagasabb szintjét képviselik. Bár Magyarországon több alsóbb osztályú bajnokság is létezik nemzeti szinten, ezek részletes bemutatására csak a bajnokságok általános ismertetésénél térek ki. Az NB I. A csoport azonban a legkiemelkedőbb színvonalat és szervezettséget képviseli, ezért az elemzéseim és összehasonlításaim kizárólag erre a szintre fókuszálnak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | eseménymarketing, globális marketing, integrált marketing, marketing, marketing terv, marketingstratégiák, nemzetközi marketing, sport, sportföldrajz, sportmenedzsment, sportstratégia, szponzorálás, üzletszerű sport |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:14 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |