A POKET nonprofit szervezet piaci pozíciójának elemzése a magyar kulturális piacon

Nagy Dóra (2024) A POKET nonprofit szervezet piaci pozíciójának elemzése a magyar kulturális piacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Nagy_Dóra_Szakdolgozat.pdf] PDF
Nagy_Dóra_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (700kB)
[thumbnail of Nagy Dóra_HLA belső bírálat.pdf] PDF
Nagy Dóra_HLA belső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (181kB)
[thumbnail of Dóri szakdolgozat bírálat (Okos Györgyi)0.pdf] PDF
Dóri szakdolgozat bírálat (Okos Györgyi)0.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (306kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a POKET nonprofit szervezet piaci pozícióját és marketingstratégiáját vizsgálja a magyar kulturális piacon. A kutatás célja annak bemutatása, hogy a POKET miként ötvözi az értékalapú kommunikációt, a közösségépítést és a kulturális marketing eszközeit, hogy egy modern, kulturálisan aktív közönséget szólítson meg. A dolgozat három hipotézist fogalmazott meg: 1. a rendszeresen kulturális eseményeken részt vevők nagyobb valószínűséggel ismerik a POKET projektet, 2. a kultúra támogatását fontosnak tartók nagyobb eséllyel vásárolnak POKET zsebkönyveket, 3. a POKET zsebkönyvek olvasása növeli az olvasók nyitottságát más témájú könyvek iránt. Kutatásom során kérdőíves módszerrel gyűjtött adatokra és szakirodalmi elemzésekre támaszkodva értékelem a POKET hatását a közönségére és a magyar kulturális piacon betöltött szerepére. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy a POKET sikeresen alkalmazza a közösségi média és az élményalapú marketing eszközeit, hogy elérje és aktivizálja a digitális korban élő közönséget.A dolgozat kiemeli, hogy a POKET nem csupán könyvértékesítőkén működik, hanem közösségépítő és kulturális értékközvetítő szerepet is betölt. Az elemzés eredményei hozzájárulhatnak a kulturális marketing stratégiáinak fejlesztéséhez, különös tekintettel a digitális kor kihívásaira és lehetőségeire.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális kultúra, eseménymarketing, kultúra, marketing, nonprofit szervezet(ek)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:14
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:14

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet