Ivancsik Szabolcs (2024) A nemzetközi piacralépés marketingstratégiái, azon belül a Wizz Air. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Ivancsik Szabolcs GEOFMZ, Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Szakdoga értékelés FINAL - Ivancsik Szabolcs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (62kB) |
![]() |
PDF
Ivancsik Szabolcs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (322kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vizsgált vállalat egy magyar alapítású diszkont légitársaság és Európába és a Közel-Keletre egyaránt indítanak repülőjáratokat.A vállalat fő céljai közé tartoznak, hogy megfizethető legyen az utasok számára, új utazási élményt biztosítson, valamint magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtson.A PESTEL analízis alapján a légitársaságra hatással vannak politikai szempontból az érintett országok politikai viszonyai, valamint a légiforgalmi irányítók sztrájkjai. Ezek közvetlenül befolyásolják a járatok menetrendjét. Gazdaságilag a globális GDP alakulása is befolyásolja a Wizz Air-t, valamint az üzemanyagköltségek változása, az árfolyamingadozások és a járványok kialakulása. Ezek nemcsak a költségekre, de az utasok keresletére is hatással vannak. Társadalmi szempontból is érintett a vállalat, különösen az utánpótlást biztosító pilótaakadémia szempontjából és az EU népességének változása kapcsán. Továbbá, ide tartozik még a fogyasztók utazási és költési szokásai is. A Wizz Air működésének fontos részét képzik az informatikai rendszerek. Ugyanakkor ezt a területet fenyegetik kibertámadások és esetleges rendszerhibák, amik negatív hatással lehetnek az ügyfelek elégedettségére. A légitársaság aktívan törekszik a környezet védelmére, például olyan programokkal, mint a ReFuelEU Aviation, amely a fenntartható légiközlekedést célozza meg. A jogszabályi környezet változásai szintén hatással lehetnek a Wizz Air működésére. Ide tartozik a poggyászpolitikák módosítása vagy a célországok nemzeti szabályozásai.Összességében a Wizz Air jövője ígéretesnek tűnik, hiszen számos erősségük van, amik segítik a diszkont légitársaságok piacán való kiemelkedésben. Többek között, az alacsony viteldíjak, az innovatív „All You Can Fly” program, valamint az erős pénzügyi teljesítményük. Ezek mind hozzájárulhatnak a Wizz Air növekedéséhez, azonban nem engedhetik meg maguknak, hogy elengedjék magukat, ugyanis vannak jelentős veszélyek is a piacon. Ide tartozik a versenytársak növekvő szerepe és a kiberbiztonsági fenyegetések is. Ezek fejlesztésére folyamatos fejlesztés és innovációra lesz szükségük.A légiközlekedési piac ciklikus jellegű. Amikor a gazdaság növekszik, olyankor a légitársaságok bevételei is növekednek, mivel a lakosság hajlandóbb utazni, ha nagyobb anyagi lehetőséggel rendelkezik. Ezzel szemben recesszió alatt csökken az utazási kedv és a légitársaságok bevételei is egyaránt.A 7p modell magába foglalja a termékpolitika, árpolitika, értékesítés helye, promóció, emberi tényezők, folyamatok és fizikai tényezők elemeit. A Wizz Air termékei jelentős része digitális, mint a repülőjegyek, a poggyász vásárlás lehetősége és az elsőbbségi beszállás. Árpolitikai részről a vállalat a jegyárak minimalizálása érdekében kiegészítő szolgáltatásokat kínál extraként. Továbbá, a pszichológiai árképzési módszert alkalmazzák, így növelve a termékek és szolgáltatások értékét a vásárlóknál. A vállalat még használja a csomágárképzést is, ezzel növelve vásárlóik hajlandóságát az új termékek kipróbálása iránt. Mindemellett, dinamikis árképzést is alkalmaznak, ezzel lehetővé téve a viteldíjak rugalmas igazítását a kereslet, a verseny és a piaci feltételek függvényében. A Wizz Air szándékosan választ olyan útvonalakat, amelyeket a nagyobb vállalatok kevésbé szolgálnak ki, ezzel nagyon jól elkerülve a közvetlen versenyt. Továbbá, kulcsfontosságú, hogy másodlagos repülőtereket választanak az alacsony viteldíjak fenntartása érdekében. A társaság több terjeszkedési csatornán keresztül működik sikeresen. Ezek között van, hogy új útvonalakat vezetnek be, másodlagos reptereket használnak és digitális platformokon is terjeszkednek. A Wizz Air sok nagykereskedővel és kiskereskedővel működik együtt, amivel biztosítják, hogy szolgáltatásaik széles körben elérhetőek legyenek. Promóció szempontjából használják a rádiót, televíziót, valamint a közösségi médiát. A közösségi médián belül, olyan platformokat használnak, ahol a közönségük a legaktívabbak a hatékony elérés érdekében, ide tartozik a Twitter, Instagram, Facebook, TikTok és a YouTube is. Továbbá, a vállalat marketingkommunikációs stratégiájának középpontjában a digitális marketing áll, amivel céljuk a weboldal forgalmának növelése és a jegyértékesítés fokozása. Mindemellett, keresőoptimalizálásba is fektetnek tőkét, hogy a találati listákon az elsők között szerepeljenek. Az emberi tényezők szempontjából, folyamatosan fejlesztik a munkatársakat és törekednek az ügyfélélmény maximalizálására. A vállalat többek közt még, agilis vezetési módszerekkel próbálja a végterméket eljuttatni a fogyasztókhoz és megkülönböztetni magukat a versenytársaktól, például a fenntarthatóságot előtérbe helyezve.Kutatásom során primer és szekunder adatgyűjtési módszereket egyaránt alkalmaztam a releváns információk megszerzése érdekében. Primer kutatásként készítettem egy kérdőívet, ami az utasok szokásait, preferenciáit, valamint elégedettségét mérték. Célja az volt, hogy az utasok döntéshozatalába betekintést nyújtsak vele. Szekunder kutatásom során különböző kutatások, beszámolók és szakirodalmakból merítettem az információkat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | marketingkommunikáció, marketingstratégiák, marketingtevékenység, piacralépés, ügyfélelégedettség, Wizz Air |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:13 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:13 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |