Az online trendek hatása az emberek olvasási, könyvvásárlási szokásaira

Rozsnyik Dóra (2024) Az online trendek hatása az emberek olvasási, könyvvásárlási szokásaira. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Rozsnyik Dóra szakdolgozat végleges.pdf] PDF
Rozsnyik Dóra szakdolgozat végleges.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Rozsnyik Dóra.pdf] PDF
Bírálat_belső_Rozsnyik Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (183kB)
[thumbnail of Rozsnyik_Dóra_Külső_konzulens_bírálat_GYM2A0.pdf] PDF
Rozsnyik_Dóra_Külső_konzulens_bírálat_GYM2A0.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (261kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom összefoglalva az emberek olvasási és könyvvásárlási szokásait vizsgálja. Korábbi kutatásokat vettem alapul és ezekre alapozva vizsgáltam, hogy a TikTok, illetve a BookTok felületnek a használata milyen hatással van az emberekre, illetve saját kutatást is végeztem, amelyet később kielemeztem szakdolgozatom során. Kutatásom során sikerült megfigyelnem, hogy ezeknek a felületeknek a használata pozitív hatással van az emberek olvasási és könyvvásárlási szokásaira, és növelte a könyvek eladási számát. Azonban abban, hogy az emberek újra beleszeressen az olvasásba, a Covid19 vírus is nagy szerepet játszott. Mivel az emberek arra kényszerültek, hogy otthon maradjanak ekkor lett nagyon felkapott maga a TikTok alkalmazás, és itt alakult ki nem sokkal később a BookTok online közösség is. A Moly.hu, Goodreads, Wattpad oldalaknak az aktualitását is vizsgáltam, és kutattam, hogy pontosan mennyien is és milyen gyakran fordulnak ezekhez az oldalakhoz, inspirációért vagy azért, hogy értékeléseket tudjanak elolvasni egy adott könyvről, vagy a Wattpad esetében online tudjanak a kedvükhöz passzoló történetet választani és olvasni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: BookTok, közösségi média, olvasás, Tiktok, vásárlási szokások
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:13
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet