A Tesla, Inc. (TESLA) értékesítési és marketingstratégiája

Janiga Gergely (2024) A Tesla, Inc. (TESLA) értékesítési és marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Janiga_Gergely-QIP8M1.pdf] PDF
Janiga_Gergely-QIP8M1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (9MB)
[thumbnail of Janiga Gergely - külső bírálata.pdf] PDF
Janiga Gergely - külső bírálata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (114kB)
[thumbnail of Birálat Janiga 2025 témakörökkel 2025 jan 8.pdf] PDF
Birálat Janiga 2025 témakörökkel 2025 jan 8.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (192kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom legfőbb kutatási témája Tesla Inc. sikere volt, pontosabban az, hogy választ kapjak arra, hogy mi áll mögötte. Különböző aspektusok szerint vizsgáltam a céget több oldalról, hogy átfogó képet kapjak a marketingben, értékesítésben és a vállalat vezetésében használt eszközökről. A teljes autóflotta bemutatása után azt a következtetést vonhattuk le, hogy a Tesla rendkívül széleskörűen próbálja elérni a fogyasztókat, igyekszik kielégíteni minden vásárlóigényt és típust. Ahogy a cég jövedelme nő, az autóinak ára úgy csökken, hiszen a végső céljuk az, hogy egy ügyfél-központú és megfizethető cég legyen. A megtermelt profitot is ennek elérésére fordítják, például a marketing helyett, amit a pénz helyett okos és innovatív megoldásokkal működtetnek.Ugyan a jelenlegi helyzetet még egyelőre a hagyományos motorral rendelkező járművek dominálják, az autóipar jövőbeli kilátásai közé tartozik az elektromos autókra való átállás. Ezt alátámasztja a szigorú emissziós szabályozás, a tudatosság növekedése a bolygónk védelmével kapcsolatban és a fokozódó igény a modern technológiára.A kérdőívemben megválaszolt kérdések által kirajzolódott számomra, hogy a fogyasztóknak a mérvadó tényező autóvásárlás során az ár. Ezt az eredményt én pozitívumnak könyveltem el, ugyanis ez azt jelenti, hogy nem magával az elektromos autókkal vannak fenntartásai az embereknek. Tehát amint megfizethetővé válik egy elektromos autó, hajlandóak lennénk átállni rájuk. Ez a bolygónk jövőjének szempontjából mindenképpen egy releváns adat. Szakdolgozatomban kitértem arra, hogyha a Tesla folytatja a jelenlegi útját, hamarosan az eladási ár sem fog gondot okozni neki. Utána a többi autógyártó cég is követni tudja a példáját, ezzel is elősegítve az átállást.A dolgozatom legfőbb kérdésére is sikerült választ kapjak; a Tesla sikere az innovációban, a folyamatosan fejlesztett technológiában és az ügyfél központú vállalatvezetésben rejlik. A precíz és gyors kiszolgálás egy olyan tulajdonság, ami hamar elterjed a fogyasztók között, és a Tesla többek között erre alapozza a marketingstratégiáját.Összességében a kutatásom során a Tesla Inc. bebizonyította, hogy a világon az egyik legjobban kitalált és felállított vállalat. Mind a marketing, az értékesítés, a kommunikáció, termékkínálat és szolgáltatás zseniális módon lett megtervezve, amit alá is támasztanak a Tesla bevételi adatai az éves jelentésekben. A jövőben ennél csak nagyobb sikereket fognak elérni, és teljes mértékben átvehetik a vezető szerepet az autógyártás, illetve akár a fenntartható energia terén is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autó, célpiac, értékesítés, marketing, márka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:13
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet