Báti Zsombor (2024) A márkák szerepe a fiatalok önkifejezésében. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
A Márkák Szerepe a Fiatalok Önkifejezésében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Báti Zsombor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (179kB) |
![]() |
PDF
külső konzulens_bírálat_ BátiZsombor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (110kB) |
Absztrakt (kivonat)
A fogyasztókat számos tényező befolyásolja vásárlói döntések során, és a globalizáció következében ezen tényezők hatása még inkább összetettebb. Nagy a verseny valamennyi piacon, és a vállalatok a marketingtevékenységeiken keresztül igyekeznek megkülönböztetni önmagukat a versenytársaiktól, illetve erős kapcsolatot kiépíteni a fogyasztókkal. Mindez igaz a ruházati termékek piacán is: rendkívül nagy számban vannak jelen a piacon a különböző márkák, akik a fogyasztókért versenyeznek. A többi piacon is jellemző, a vásárlói döntést befolyásoló tényezőkön túl, mint a minőség, az ár, vagy akár az ár-érték arány, a ruházati termékek piacán olyan tényezőkkel is számolni kell, mint például az önkifejezés, vagy akár a márkával való kapcsolat. A szakdolgozatomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy mennyire jellemző a fogyasztók önkifejezése a ruházati termékeiken keresztül, illetve, hogy milyen tényezők vannak hatással a fogyasztók vásárlói döntéseire a ruházati termékek piacán, valamint a fogyasztók és a ruházati márkák kapcsolatára. A szakdolgozat az önkifejező divatmárka marketing szemléletű vizsgálatával foglalkozik, azzal a céllal, hogy javaslatot adjon a divatmárkáknak arra, hogy növeljék marketingtevékenységeik hatékonyságát. A téma aktualitása és összetettsége motiválta témaválasztásomat. A szakdolgozat felépítését tekintve, a bevezetést követően a szakirodalmi áttekintést készítem el, mely három témakör köré szerveződik. Először a ruhavásárlási szokásokat vizsgálom, illetve ezzel kapcsolatban kitérek a különböző befolyásoló tényezők szerepének vizsgálatára, elsősorban a napjainkban jellemző trendekkel kapcsolatban. Ezt követően bemutatom általánosságban a divatmárkákat, majd megvizsgálom a legnagyobb divatmárkák marketingkommunikációs stratégiáit. A szakdolgozat következő fejezete a kutatásmódszertant ismerteti, majd a primer kutatás eredményeit mutatom be, leíró statisztikákon keresztül, valamint a hipotézisek tesztelését is elvégzem. Ezután a primer és a szekunder kutatás eredményei alapján megfogalmazom a következtetéseimet, valamint javaslatokat fogalmazok meg. Az utolsó fejezetben összegzem a kutatás eredményeit, illetve ismertetek további kutatási irányokat is
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, divat, marketing, marketingkommunikáció, márka, önkifejezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:13 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:13 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |