Rebuilding Kosovo's Global Identity: The Role of Public and Cultural Diplomacy in Nation Branding

Berisha Zana (2024) Rebuilding Kosovo's Global Identity: The Role of Public and Cultural Diplomacy in Nation Branding. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Berisha_Zana - Thesis - v20241209.pdf]
Előnézet
PDF
Berisha_Zana - Thesis - v20241209.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of Berisha Zana_Declaration.pdf] PDF
Berisha Zana_Declaration.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (488kB)
[thumbnail of zana thesis external assessment.pdf] PDF
zana thesis external assessment.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (217kB)
[thumbnail of Zana_Berisha.pdf] PDF
Zana_Berisha.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (719kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis examines Kosovo’s nation branding efforts, focusing on the role of public and cultural diplomacy in shaping its global identity. Using the Kosovo: The Young Europeans campaign as a case study, it identifies key challenges, including political barriers, limited resources, and international perception. The findings show the potential of utilizing public diplomacy and cultural diplomacy, emphasizing Kosovo’s rich artistic heritage. The study concludes that an integrated approach is essential for Kosovo to build a cohesive, authentic, and impactful national brand.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: communication, cultural diplomacy, Kosovo, nation branding, public diplomacy
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:13
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:13
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57184

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet