Berisha Zana (2024) Rebuilding Kosovo's Global Identity: The Role of Public and Cultural Diplomacy in Nation Branding. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Berisha_Zana - Thesis - v20241209.pdf Download (1MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Berisha Zana_Declaration.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (488kB) |
![]() |
PDF
zana thesis external assessment.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (217kB) |
![]() |
PDF
Zana_Berisha.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (719kB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis examines Kosovo’s nation branding efforts, focusing on the role of public and cultural diplomacy in shaping its global identity. Using the Kosovo: The Young Europeans campaign as a case study, it identifies key challenges, including political barriers, limited resources, and international perception. The findings show the potential of utilizing public diplomacy and cultural diplomacy, emphasizing Kosovo’s rich artistic heritage. The study concludes that an integrated approach is essential for Kosovo to build a cohesive, authentic, and impactful national brand.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | communication, cultural diplomacy, Kosovo, nation branding, public diplomacy |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:13 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:13 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57184 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |