Az érzelmi manipuláció és az impulzusvásárlás hatása a fogyasztói magatartásra, különös tekintettel az online fast fashion reklámokra

Canjavec Janka Nadin (2024) Az érzelmi manipuláció és az impulzusvásárlás hatása a fogyasztói magatartásra, különös tekintettel az online fast fashion reklámokra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Canjavec Janka Nadin 2024.pdf] PDF
Szakdolgozat Canjavec Janka Nadin 2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of bge_szakdolgozat_kulsobiralat_CanjavecJankaNadin.pdf] PDF
bge_szakdolgozat_kulsobiralat_CanjavecJankaNadin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (425kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_JANKANADIN.pdf] PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_JANKANADIN.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (359kB)

Absztrakt (kivonat)

Absztrakt:A digitalizáció az elmúlt évek során olyan mértékű térnyerést kapott, amely alapjaiban formálta át mindennapjainkat és a fogyasztói döntéshozatal dinamikáját. A közösségi média platformjai által közvetített számtalan impulzus jelentősen befolyásolja a felhasználók információfeldolgozási képességét. Az online fast fashion reklámok érzelmi manipulációt alkalmazva – például vágyakozás, exkluzivitás és hiányérzet keltésével – ösztönzik a fogyasztókat az impulzív vásárlásokra.Az érzelmek, mint a vásárlói döntések mozgatórugói, kulcsfontosságú szerepet játszanak a reklámok hatékonyságában, különösen a közösségi médiában, ahol a vizuális és tartalmi elemek célzottan befolyásolják a felhasználók magatartását.Abstract:The widespread adoption of digital technologieshas fundamentally reshaped our everyday lives and the dynamics of consumer decision-making. The myriad of stimuli transmitted by social media platforms have a significant impact on the way users process information. Online fast fashion advertising uses emotional manipulation to encourage impulsive purchases, for example by evoking feelings of longing, exclusivity and lack. Emotions, as the main drivers of consumer decisions, play a key role in the effectiveness of advertising, especially in social media, where visual and content elements can target users' behaviour.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, közösségi média, manipuláció, online marketing, online reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:13
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:13

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet