Siket Mátyás Noel (2024) A fogyasztói preferenciák és a marketingtevékenységek összefüggése a magyar fast food piacon. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
Szakdolgozat - Siket Mátyás Noel.pdf Download (1MB) | Előnézet |
![]() |
PDF
Nyilatkozat a szakdolgozat státuszáról.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (175kB) |
![]() |
PDF
Siket Mátyás szakdolgozat értékelés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (206kB) |
![]() |
PDF
Siket Mátyás szakdolgozat értékelés_ Pika Gergő.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (213kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja, hogy egy átfogó képet kapjunk a magyar fast food piacról, vagy magyarul a gyorséttermi piacról, különös hangsúlyt fektetve a Budapest külkerületeiben és vonzáskörzetében található gyors/street éttermekre.Az első fejezetben a fast food piac globális történetét mutatom be az „ókortól” napjainkig, majd az ezt követő fejezetben a magyar gyorséttermi piac történetét vázolom fel. A következő pontokban részletesen megvizsgálom a marketingkommunikáció eszközeit, és elemzem, hogy milyen marketingtevékenységeket alkalmaznak az éttermek. Dolgozatomban kitérek arra is, hogy milyen tényezők befolyásolják leginkább a fogyasztók döntéseit, valamint utána járok az online és offline módszereknek, amelyekkel meg tudják szólítani a fogyasztókat és hosszú távon meg is tudják tartani őket. Primer kutatásom részeként kvalitatív és kvantitatív kutatásokat alkalmaztam, amelyek segítségemre lettek, hogy minél tisztább, átláthatóbb képek kapjak az összefüggésekről. Mélyinterjúkat készítettem több étterem tulajdonosával, marketingvezetőjével, hogy részletekbe nyúló betekintést szerezzek vállalataik működéséről, stratégiáikról és a céljaik eléréséhez szükséges módszereikről. Továbbá egy kérdőíves kutatást is készítettem, hogy a másik oldalt, a fogyasztók aspektusait is elemezzem, vizsgáljam. Elsősorban arra fókuszáltam, hogy mik a motivációik, milyen szerepet játszik az adott étterem kiválasztásánál az étterem brandje, a kínálatukban szereplő ételek alapanyagainak minősége, az ár, a kínálat sokszínűsége, az alternatív ételkínálat, a menüsör állandósága vagy a lokáció. Célom, hogy kutatásom eredményeivel hozzájáruljak a magyar fast food piac részletesebb megértéséhez és hogy hatékony, hasznos információkkal szolgáljak az ezen a piacon szereplő vállalkozásoknak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | étkezési kultúra, fast food, fogyasztói preferenciák, gyorsétterem, marketingeszközök |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:13 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:13 |
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/57162 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |