A kisállatok szerepe a marketing kampányokban: petfluencerek és fogyasztói reakciók

Zsámbók Fanni Mariann (2024) A kisállatok szerepe a marketing kampányokban: petfluencerek és fogyasztói reakciók. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Zsámbók_Fanni_Mariann_szakdolgozat.pdf] PDF
Zsámbók_Fanni_Mariann_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Biralat.pdf] PDF
Biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (126kB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Zsámbók Fanni Mariann.pdf] PDF
Bírálat_belső_Zsámbók Fanni Mariann.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (184kB)

Absztrakt (kivonat)

Családtagként a kisállatok szerves részei életünknek, azonban nem csak ott, hanem a digitális világban is egyre nagyobb szerepet töltenek be. Már régen meghódították a különböző kutyás, macskás és egyéb házi kedvencekkel foglalkozó videók és fotók az internet népét a különböző platformokon. Legyen szó a Youtuberól, Instagramról vagy más közösségi média oldalakról, a kisállatok hatalmas népszerűségnek örvendenek. Ennek az imádatnak a hatására tudott kibontakozni és egyben létrejönni az influencerek egyik szegmenseként a petfluencer. Tartalmaik nem csak szórakoztatásra alkalmasak, de valódi marketingértéket is képviselnek, amit hatalmas követőtáboraiknak is köszönhetnek. Ezek a profilok ma már nem csak kisállatokhoz köthető termékekkel és szolgáltatásokkal foglalkoznak, hanem nagy márkák marketing stratégiái között is szerepelnek. Ennek egyik fő oka, hogy az állatok személyisége, önzetlensége és ártatlansága képes pozitív érzelmeket és erős kötődést kiváltani a fogyasztókból már képernyőn keresztül is.Dolgozatomban elemzem a kisállatok szerepét a marketing kampányokban és ennek hatását a fogyasztói reakciókra. Vizsgálni fogom, hogy az online marketing miként változott az évek során, milyen célokat és eszközöket alkalmaz és hogy az internet fejlődése mit hozhat a továbbiakban. Továbbá bemutatom a közösségi média marketinget, a fogyasztói magatartást és a kisállatok szerepét a marketingben és az emberi kapcsolatokban.A szekunder kutatás alapjaira építkezve hoztam létre a primer kutatásomat, ahol mélyinterjút készítettem 15 petfluencerrel egy általam létrehozott 41 kérdésből álló kérdéssor alapján, amit több kérdéskörre is felbontottam. Mindezek alapján a következő kutatási kérdéseket vizsgálom: 1. Milyen szerepet töltenek be a petfluencerek a közösségi média marketingkampányainbelül, és miért választják őket a márkák az együttműködésekhez? 2. Hogyan befolyásolják a petfluencerek tartalmai a követők érzelmi reakcióit és elköteleződését? 3. Milyen mértékben képesek a petfluencerek befolyásolni a követők vásárlási döntéseit és hogyan hatnak az ajánlásaik a termékek megítélésére? A kutatás eredményei megmutatják, hogy a petfluencerek ugyanolyan nagy, vagy talán még nagyobb befolyásoló képességgel rendelkeznek, mint a hagyományos influencerek és a követők nagyon sokat adnak a véleményükre. Ezáltal tapasztalható, hogy a fogyasztók életében nagy szerepet töltenek be az érzelmek, amit a petfluencerek jelenléte megerősít és igazolja, hogy valódi marketingértéket képviselnek. A marketing szakembereknek a későbbiekben elengedhetetlen lesz a petfluencerek és kisállatok alkalmazása a marketing kampányok részeként.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, közösségi média, marketing-kampány, marketingkommunikáció, online marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet