A magyar sörpiac elemzése és lehetőségek feltárása az ismert vállalatok marketing stratégiájának vizsgálatán és az ezzel kapcsolatos fogyasztói vélemény kutatáson keresztül

Mérész Judit (2024) A magyar sörpiac elemzése és lehetőségek feltárása az ismert vállalatok marketing stratégiájának vizsgálatán és az ezzel kapcsolatos fogyasztói vélemény kutatáson keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Mérész_Judit_Szakdolgozat.pdf] PDF
Mérész_Judit_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of szerzői_nyilatkozat.pdf] PDF
szerzői_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (298kB)
[thumbnail of biralat_meresz_judit.pdf] PDF
biralat_meresz_judit.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (186kB)
[thumbnail of Bírálat Mérész Judit BA.pdf] PDF
Bírálat Mérész Judit BA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (407kB)

Absztrakt (kivonat)

A sör az alkoholos termékek piacán az egyik legnépszerűbb a fogyasztók körében, ezért sok márka széles termékválasztékot kínál a vásárlóknak, így a márkák közötti verseny szoros.Szekunder elemzésként megvizsgálom a dolgozatban a magyar sörpiacon a legnépszerűbb sörmárkák -Dreher, Soproni, Borsodi- marketingkommunikációs stratégiáját. Feltérképezem, hogy a márkák milyen platformokon és hogyan kommunikálnak a fogyasztókkal. Kampányelemzésekkel vizsgálom a kommunikációs stratégiájukat, termékportfóliójukat, célcsoportjaikat és az egységes imázs elemeit. A dolgozatban az alkoholfogyasztási szokásokat mérő módszereket és indikátorokat figyelek meg, hogy a primer kutatás során a megfelelő kérdéseket tudjam feltenni a kitöltőknek. A magyarok alkoholfogyasztási szokásait leíró statisztikákat és felméréseket is elemzek.Primer kutatásként felhasználok egy fogyasztói kérdőívet, ami elsősorban a kitöltők sörfogyasztási szokásait és a márkák közötti döntésfolyamatot méri fel. Olyan kérdések is szerepelnek a kérdőívben melyek segítségével megállapítható, hogy a vizsgált sörmárkák marketingkommunikációs elemeit mennyire tudják azonosítani a márkákhoz a kitöltők. Ezzel térképezem fel a résztvevők márkaismeretét. Fókuszcsoportos interjúkat készítek az X, Y és Z generáció tagjaival, amely során felmérem a sörreklámokról alkotott véleményüket, illetve, hogy mennyire érzik úgy, hogy megszólítja őket a hazai márkák kampányai.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, márka, reklámkampányok, sör
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet