Mérész Judit (2024) A magyar sörpiac elemzése és lehetőségek feltárása az ismert vállalatok marketing stratégiájának vizsgálatán és az ezzel kapcsolatos fogyasztói vélemény kutatáson keresztül. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Mérész_Judit_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
szerzői_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (298kB) |
![]() |
PDF
biralat_meresz_judit.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (186kB) |
![]() |
PDF
Bírálat Mérész Judit BA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (407kB) |
Absztrakt (kivonat)
A sör az alkoholos termékek piacán az egyik legnépszerűbb a fogyasztók körében, ezért sok márka széles termékválasztékot kínál a vásárlóknak, így a márkák közötti verseny szoros.Szekunder elemzésként megvizsgálom a dolgozatban a magyar sörpiacon a legnépszerűbb sörmárkák -Dreher, Soproni, Borsodi- marketingkommunikációs stratégiáját. Feltérképezem, hogy a márkák milyen platformokon és hogyan kommunikálnak a fogyasztókkal. Kampányelemzésekkel vizsgálom a kommunikációs stratégiájukat, termékportfóliójukat, célcsoportjaikat és az egységes imázs elemeit. A dolgozatban az alkoholfogyasztási szokásokat mérő módszereket és indikátorokat figyelek meg, hogy a primer kutatás során a megfelelő kérdéseket tudjam feltenni a kitöltőknek. A magyarok alkoholfogyasztási szokásait leíró statisztikákat és felméréseket is elemzek.Primer kutatásként felhasználok egy fogyasztói kérdőívet, ami elsősorban a kitöltők sörfogyasztási szokásait és a márkák közötti döntésfolyamatot méri fel. Olyan kérdések is szerepelnek a kérdőívben melyek segítségével megállapítható, hogy a vizsgált sörmárkák marketingkommunikációs elemeit mennyire tudják azonosítani a márkákhoz a kitöltők. Ezzel térképezem fel a résztvevők márkaismeretét. Fókuszcsoportos interjúkat készítek az X, Y és Z generáció tagjaival, amely során felmérem a sörreklámokról alkotott véleményüket, illetve, hogy mennyire érzik úgy, hogy megszólítja őket a hazai márkák kampányai.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, marketingkommunikáció, márka, reklámkampányok, sör |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:12 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:12 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |