Digitális innovációk és fogyasztói elköteleződés a szórakoztatóiparban

Várdai Dávid Benjámin (2024) Digitális innovációk és fogyasztói elköteleződés a szórakoztatóiparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Digitális innovációk és fogyasztói elköteleződés a szórakoztatóiparban. Várdai Dávid.pdf] PDF
Digitális innovációk és fogyasztói elköteleződés a szórakoztatóiparban. Várdai Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (875kB)
[thumbnail of Várdai Dávid Benjámin külső konzulensi szakdolgozat értékelése.pdf] PDF
Várdai Dávid Benjámin külső konzulensi szakdolgozat értékelése.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (476kB)
[thumbnail of Várdai Dávid.pdf] PDF
Várdai Dávid.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (181kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitális innovációk és a fogyasztói elköteleződés a szórakoztatóiparban alapvetően formálják a piacot, miközben új lehetőségeket és kihívásokat teremtenek. A szakdolgozat célja, hogy megvizsgálja, hogyan járulnak hozzá a modern technológiák – például az AR (kiterjesztett valóság), VR (virtuális valóság) és az NFT-k – a szórakoztatóipar fejlődéséhez, valamint miként befolyásolják a fogyasztók elköteleződését.A kutatás részletesen elemzi a fogyasztói szokások változását, különös tekintettel az interaktív tartalom, a személyre szabott ajánlórendszerek és a közösségépítő stratégiák jelentőségére. Kiemelt szerepet kap a digitális marketing és a többcsatornás elköteleződési modellek vizsgálata, amelyek hatékony eszköznek bizonyulnak a fogyasztói lojalitás növelésére és a piac bővítésére. A kutatás során fókuszcsoportos interjúk és mélyinterjúk segítségével empirikus adatokat gyűjtöttünk, amelyek alátámasztják az AR és VR technológiák forradalmi hatását a szórakoztatási élmény színvonalának emelésére.Az eredmények azt mutatják, hogy a szórakoztatóipari vállalkozások, amelyek integrált digitális és offline stratégiákat alkalmaznak, képesek jobban kihasználni a piac lehetőségeit, miközben hatékonyabban tartják meg és növelik fogyasztói bázisukat. Az NFT-k például nemcsak új bevételi forrásokat biztosítanak, hanem mélyebb kapcsolatot építenek ki a rajongói közösségekkel. A személyre szabott ajánlórendszerek révén pedig a fogyasztói elégedettség és az elköteleződés szintén jelentősen növekedett.A dolgozat végkövetkeztetése szerint a digitális innovációk kulcsfontosságúak a szórakoztatóipar jövőjének alakításában, különösen a fogyasztói élmények személyre szabásában és a közösségi élmények erősítésében. Az integrált marketingstratégiák és a technológiai eszközök alkalmazása nemcsak a jelenlegi piac igényeit elégíti ki, hanem hosszú távon is fenntartható fejlődést biztosít az iparág számára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: algoritmusok, Digitális innovációk, Fogyasztói elköteleződés, nagy nyelvi modellek, szórakoztatóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet