Humorral a fogyasztók szívébe: Az IKEA kreatív kampányainak vizsgálata

Kohári Fanni Zsófia (2024) Humorral a fogyasztók szívébe: Az IKEA kreatív kampányainak vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kohári Fanni Zsófia_O3EAWW_MSC szakdolgozat.pdf] PDF
Kohári Fanni Zsófia_O3EAWW_MSC szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of Kohari_Fanni_Zsofia_diplomadolgozat_kulso_biralat.pdf] PDF
Kohari_Fanni_Zsofia_diplomadolgozat_kulso_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (269kB)
[thumbnail of Kohári Fanni Zsófia PVÁ bírálat.pdf] PDF
Kohári Fanni Zsófia PVÁ bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (331kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a humoros reklámok fogyasztói megítélését és hatásait vizsgálja, különös tekintettel az IKEA kreatív marketingkommunikációjára. A kutatás középpontjában az áll, hogy a humoros tartalmak miként befolyásolják a márkaimázst, a vásárlói attitűdöket és a figyelemfelkeltő képességet. A dolgozat első része szakirodalmi áttekintést nyújt a marketingkommunikáció és a humoros reklámok elméleti alapjairól, majd az IKEA humorral átitatott kampányainak részletes elemzésével folytatódik. A kutatás primer részében egy online kérdőíves felmérés segítségével kerültek feltárásra a humoros reklámok hatásai különböző demográfiai csoportokban, valamint az IKEA bejegyzéseinek fogyasztói percepciója. Az eredmények azt mutatják, hogy a humor hatékony eszköz lehet a figyelem felkeltésére és a márka pozitív megítélésének erősítésére, azonban nem minden esetben éri el az elvárt hatást. A dolgozat célja, hogy rávilágítson a humor alkalmazásának előnyeire és lehetséges kockázataira a marketingkommunikációban, különösen az érzelmi és kulturális tényezők figyelembevételével. Az eredmények alapján javaslatok kerülnek megfogalmazásra a humoros reklámok tervezésére és alkalmazására, amelyek hozzájárulhatnak a hatékonyabb marketingkommunikáció eléréséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: humor, kérdőíves felmérés, marketingkommunikáció, márkaépítés, percepció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet