Kohári Fanni Zsófia (2024) Humorral a fogyasztók szívébe: Az IKEA kreatív kampányainak vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.
![]() |
PDF
Kohári Fanni Zsófia_O3EAWW_MSC szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (6MB) |
![]() |
PDF
Kohari_Fanni_Zsofia_diplomadolgozat_kulso_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (269kB) |
![]() |
PDF
Kohári Fanni Zsófia PVÁ bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (331kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat a humoros reklámok fogyasztói megítélését és hatásait vizsgálja, különös tekintettel az IKEA kreatív marketingkommunikációjára. A kutatás középpontjában az áll, hogy a humoros tartalmak miként befolyásolják a márkaimázst, a vásárlói attitűdöket és a figyelemfelkeltő képességet. A dolgozat első része szakirodalmi áttekintést nyújt a marketingkommunikáció és a humoros reklámok elméleti alapjairól, majd az IKEA humorral átitatott kampányainak részletes elemzésével folytatódik. A kutatás primer részében egy online kérdőíves felmérés segítségével kerültek feltárásra a humoros reklámok hatásai különböző demográfiai csoportokban, valamint az IKEA bejegyzéseinek fogyasztói percepciója. Az eredmények azt mutatják, hogy a humor hatékony eszköz lehet a figyelem felkeltésére és a márka pozitív megítélésének erősítésére, azonban nem minden esetben éri el az elvárt hatást. A dolgozat célja, hogy rávilágítson a humor alkalmazásának előnyeire és lehetséges kockázataira a marketingkommunikációban, különösen az érzelmi és kulturális tényezők figyelembevételével. Az eredmények alapján javaslatok kerülnek megfogalmazásra a humoros reklámok tervezésére és alkalmazására, amelyek hozzájárulhatnak a hatékonyabb marketingkommunikáció eléréséhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | humor, kérdőíves felmérés, marketingkommunikáció, márkaépítés, percepció |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 12. 11:12 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 12. 11:12 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |