A közösségi média pszichológiai tényezői és hatásai a divatfogyasztásra: Az Instagram és TikTok szerepe a vásárlási döntések alakításában

Reich Vanda (2024) A közösségi média pszichológiai tényezői és hatásai a divatfogyasztásra: Az Instagram és TikTok szerepe a vásárlási döntések alakításában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Reich_Vanda_HIT967_szakdolgozat.pdf] PDF
Reich_Vanda_HIT967_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BÍRÁLAT_ReichVanda .pdf] PDF
BÍRÁLAT_ReichVanda .pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (46kB)
[thumbnail of Bírálat Reich Vanda BA.pdf] PDF
Bírálat Reich Vanda BA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (371kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom azt vizsgálja, hogyan befolyásolja a közösségi média – különösen az Instagram és a TikTok – a divatfogyasztási szokásokat. A kutatás középpontjában az áll, hogy ezek a platformok milyen hatással vannak a vásárlási döntésekre és milyen pszichológiai tényezők, például az önkifejezés, a társas összehasonlítás vagy az elismerés iránti vágy játszanak szerepet ebben. Továbbá bemutatja az influencer marketing hatását, különösen azt, hogy az influencerek ajánlásai hogyan alakítják a vásárlók viselkedését, és milyen mértékben növelhetik a márkák iránti bizalmat és vonzerőt. A kutatásom során azt is feltárom, hogy a fogyasztói döntések folyamata hogyan változik a közösségi médián keresztül, és hogy ezek a platformok milyen mértékben formálják a divatvásárlási szokásokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fogyasztás, impulzusvásárlás, influencer marketing, Instagram, közösségi média, pszichológia, Tiktok
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet