Kis borvidék, nagy kihívások - A marketing szerepe a somlói borvidék jövőjében

Barta Janka (2024) Kis borvidék, nagy kihívások - A marketing szerepe a somlói borvidék jövőjében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_barta_janka_km_z3o36u.pdf] PDF
szakdolgozat_barta_janka_km_z3o36u.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Konzulensi Bírálat.pdf] PDF
Konzulensi Bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (75kB)
[thumbnail of 2025. Szakdolgozat Barta Janka BSC.pdf] PDF
2025. Szakdolgozat Barta Janka BSC.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat célja a Somló borvidék marketingtevékenységének feltérképezése, valamint annak jövőbeli szerepének meghatározása volt. A kutatás során a borvidék marketingstratégiáit és a jövőbeli fejlődési lehetőségeket vizsgáltam, különös figyelmet fordítva a borászatok közötti együttműködésre, a digitális marketing eszközeinek kihasználtságára, valamint a helyi hegyközségek szerepére. A kutatás során mélyinterjúkat végeztem somlói borászokkal és borkereskedőkkel, valamint a piaci trendeket és szekunder adatokat is elemeztem. A kutatás eredményei alapján a somlói borvidék marketingstratégiáját számos kihívás befolyásolja, mint a széttöredezett kommunikáció, a központi koordináció hiánya és a digitális marketing eszközök alacsony szintű alkalmazása. Az interjúk és az elemzett adatok azt mutatták, hogy a borászatok közötti együttműködés növelése, valamint a digitális jelenlét fejlesztése kulcsfontosságú a borvidék sikeres jövője szempontjából. Emellett a Hegyközségek szerepvállalásának növelésére is szükség lenne, hogy támogassák a közös marketingstratégia kialakítását. A dolgozat következtetései szerint a Somló borvidék számára elengedhetetlen egy egységes marketingstratégia kidolgozása, amely magában foglalja a fenntarthatóságra és az autentikus helyi értékekre építő kommunikációt, valamint a nemzetközi piacon való sikeres megjelenést. A jövőben különös figyelmet kell fordítani a digitális marketing fejlesztésére, különösen a közösségi média és online értékesítési csatornák kihasználására, hogy a borvidék sikeresen elérhesse a fiatalabb fogyasztói rétegeket és növelje nemzetközi ismertségét. A kutatás alapján javasolt intézkedések elősegíthetik a somlói borvidék hosszú távú fenntarthatóságát, miközben megőrzik a terület kulturális örökségét és egyedi karakterét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bor, borkultúra, bormarketing, borturizmus, magyarországi borvidékek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet