Műszeres rádió hallgatottságmérés bevezetésének folyamata és alkalmazásának vizsgálata a rádiózási szokások figyelembevételével

Hantosi Bence (2024) Műszeres rádió hallgatottságmérés bevezetésének folyamata és alkalmazásának vizsgálata a rádiózási szokások figyelembevételével. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat.pdf] PDF
Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. December 02..

Download (1MB)
[thumbnail of státusz_nyilatkozat.pdf] PDF
státusz_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (612kB)
[thumbnail of Hantosi Bence.pdf] PDF
Hantosi Bence.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (216kB)
[thumbnail of szakdolgozat_értékelés_Hantosi_Bence_NG.pdf] PDF
szakdolgozat_értékelés_Hantosi_Bence_NG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (251kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom elsődleges célja a műszeres rádió hallgatottságmérés bevezetésének bemutatása és a való életben történő alkalmazhatóságának vizsgálata. Többek között szó esik a különböző megelőző tesztek folyamatáról, adatfeldolgozási módszereiről és eredményeiről. Az alkalmazhatóság vizsgálata során a jelenleg alkalmazott önbevallásos (naplós) megkérdezési módszerből és a műszeres mérésből származó adatok összevetése történik, amiről számos érdekes eredmény érzékelteti a módszer koránt sem egyértelműségét. Mindezek mellet a dolgozat kitér a magyar rádiós piac jelenlegi helyzetére is, amelyben értekezik a hazai rádiók terjesztési típusairól, a rádiós műsorszolgáltatók fajtáiról, a vételkörzetekről, amelyek területén foghatók a különböző adók és a magyar rádiós tartalmakról. Eközben megismerteti a napi és heti hallgatottság alakulását országos és budapesti viszonylatban, bemutatja a leghallgatottabb rádiókat, beszámol az átlagos hallgatási görbék alakulásáról és a napi rádióhallgatással eltöltött időről. Ezt követően bemutatja a jelenlegi módszerű, azaz az önbevallásos (naplós) mérés folyamatát, kezdve a minta létrehozásával és zárva az adatok publikálással.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: hallgatottság, hallgatottságmérés, műszeresmérés, rádió, rádiós piac
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 12. 11:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 12. 11:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet